روانشناسی/ اول بشناسید ‌بعد ‌تصمیم ‌بگیرید


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.20 - 19:50

روانشناسی/ اول بشناسید ‌بعد ‌تصمیم ‌بگیرید

آخرین نیوز/ می‌گویند تصمیم‌گیری درباره ازدواج و تشکیل زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که افراد در طول زندگی‌شان با آن روبه‌رو می‌شوند.
می‌گویند تصمیم‌گیری درباره ازدواج و تشکیل زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که افراد در طول زندگی‌شان با آن روبه‌رو می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که به درستی تصمیم بگیرند و شریک زندگی‌شان را عاقلانه و براساس عقل و منطق انتخاب کنند تا در میانه راه زندگی هم با مشکلی مواجه نشوند.
بی‌شک، دخترها و پسرهای جوانی که می‌خواهند زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند در اولین قدم باید شناخت خوبی نسبت به یکدیگر و همین‌طور خانواده‌های‌شان به دست بیاورند و براساس آن تصمیمشان را عملی کنند.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خیلی‌ها به ازدواج‌های خویشاوندی روی بیاورند و دردسرهای مشکلات ژنتیک‌ را قبول کنند، همین موضوع شناخت بهتر افراد خانواده است. برای همین هم بارها و بارها بزرگ‌ترهای خانواده می‌گویند که اقوام خودشان را دیده و شناخته‌اند و دیگر جای هیچ شکی در مورد آنها نیست.
مسلما دختر و پسری که با یکدیگر نسبتی خانوادگی دارند و از دوران کودکی در یک محیط بزرگ شده‌اند ‌ بیشتر با نقاط ضعف و قوت یکدیگر آشنا هستند و به همین دلیل تصمیم‌گیری برایشان راحت‌تر است، اما متخصصان می‌گویند این شناخت نمی‌تواند خوشبختی زوج را تضمین کند و تنها عامل موفقیت در زندگی مشترک نیست. به این معنی که کسانی که با غریبه‌ها ازدواج می‌کنند هم می‌توانند به شناخت صحیحی برسند و براساس آن، زندگی‌شان را تشکیل دهند.
در این شرایط که افراد شناختی نسبت به یکدیگر ندارند بهتر است مدتی به نسبت طولانی با کسی که قرار است در آینده با او زندگی کنند و همین‌طور خانواده‌شان، همراه شوند و واکنش‌های آنها را در شرایط خسته‌کننده و پراسترس نیز ارزیابی کنند. با چنین راهکارهایی می‌توان شناخت خوبی نسبت به طرف مقابل به دست آورد.
بنابراین همان‌قدر که شناخت در ازدواج‌‌ خویشاوندی بیشتر است نباید این نکته را هم فراموش کنیم که مدیریت روابط و مشخص کردن جایگاه افراد مختلف هم در چنین زندگی‌هایی معمولا سخت‌تر است و توانایی خاصی می‌خواهد.
بنابراین می‌توان چنین گفت که ازدواجی موفق به حساب می‌آید که پس از شناخت صحیح طرف مقابل و براساس تصمیمی عاقلانه شکل گرفته و به کمک مهارت‌های زندگی و مدیریت صحیح روابط نیز ادامه یابد که نمونه‌هایش را هم در ازدواج‌ فامیلی می‌توان دید و هم در ازدواج‌ معمولی.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
چرا باید حتما تصمیم بگیرید؟