سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ تاثير ناشتا خوردن بر هوش


  X  

کودک/ تاثير ناشتا خوردن بر هوش

ايسنا/ سعي کنيد مصرف وعده صبحانه را هرچند ناچيز هم که شده از دست ندهيد و بر مصرف آن توسط فرزندانتان اصرار بورزيد چون بر يادگيري آن ها تاثيرات زيادي خواهد گذاشت و مانع آن خواهد شد
مسئول واحد تغذيه و مبارزه با بيماري‌هاي شبکه بهداشت ملکشاهي گفت: اگر مدت زمان ناشتايي طولاني شود، نگهداري قندخون در سطحي که مغز قادر به فعاليت طبيعي خود باشد، مختل شده و يادگيري و تمرکز حواس کمتر مي‌شود.
«ثريا منصوري» در جلسه آموزشي که در مدارس مروج سلامت براي والدين دانش‌آموزان برگزار شد با اشاره به اهميت صرف صبحانه براي دانش‌آموزان، اظهار کرد: نخوردن صبحانه در صورتي که تداوم يابد و به عادت تبديل شود، علاوه بر عوارض فوق موجب کمبود دريافت ساير مواد مغذي مورد نياز فرد مي‌شود.
وي افزود: با حذف صبحانه از وعده‌هاي غذايي، مواد مغذي که در اين وعده دريافت مي‌شود، در وعده‌هاي ديگر جايگزين نخواهد شد و در نتيجه کمبود کالري، ويتامين‌ها و املاح ايجاد مي‌شود.
مسئول واحد تغذيه و مبارزه با بيماري‌هاي شبکه بهداشت ملکشاهي اضافه کرد: براي اينکه کودکان سنين مدرسه، اشتهاي کافي براي خوردن صبحانه داشته باشند بايد شام را در ساعات ابتداي شب صرف کرده و تا حد امکان کودکان در ساعت معين و ترجيحا زود بخوابند.
منصوري خاطر نشان کرد: خانواده‌ها بايد صبح زودتر بيدار شده پس از شستن دست و صورت، کمي نرمش کنند تا براي صرف صبحانه اشتها پيدا کنند. والدين بايد صبحانه را به عنوان يک وعده غذايي مهم تلقي کنند و همگي دور يک سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشويقي براي کودکان باشد.
وي چند نمونه از مواد غذايي کامل و مقوي را به مادران جهت استفاده در وعده صبحانه توصيه کرد و گفت: براي صبحانه از فرني (آرد برنج يا آرد گندم همراه با شير و شکر)، شير برنج، حليم و عدسي که اغلب مورد علاقه کودکان اين سنين هستند و از ارزش غذايي بالايي نيز برخوردارند، نان و پنير و گردو، نان و تخم مرغ، نان و کره و مربا، نان و کره و خرما، همراه با يک ليوان شير و فرآورده‌هاي غلات مثل شيرين گندمک همراه با شير مي‌توان استفاده کرد.


ویدیو مرتبط :
کلیپی از کتک خوردن کودک توسط مربی بیرحم تو مهد کودک.