مرکز فرهنگی بانک برزیل آثار «عباس کیارستمی» را به نمایش می‌گذارد


مرکز فرهنگی بانک برزیل آثار «عباس کیارستمی» را به نمایش می‌گذاردایسنا/ مرکز فرهنگی بانک برزیل واقع در شهر "ریودوژانیرو" طی حدود یک ماه مجموعه آثار عباس کیارستمی کارگردان سرشناس ایرانی را به نمایش می‌گذارد.
28 فیلم از عباس کیارستمی کارگردان ایرانی برنده جایزه نخل طلای کن از تاریخ 13 آوریل تا 9 می (25 فروردین تا 20 اردیبهشت) در مرکز فرهنگی بانک برزیل در شهر ریودوژانیرو به روی پرده خواهد رفت.
کیارستمی به عنوان یکی مهمترین چهره‌های سینمای پس از انقلاب ایران در سال 1940 در تهران به دنیا آمد و فعالیت سینمایی خود را از سال 1970 علاوه بر کارگردانی به عنوان فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه کننده آغاز کرد.
کیارستمی در طول دوران فعالیت هنری‌اش با ساخت آثاری که در مرز میان سینمای داستانی و مستند بود، تحسین منتقدین را برانگیخت و قرار است دو اثر مستند از وی نیز به عنوان بخشی از آثار وی در برزیل به نمایش گذاشته شود.
از جمله مهم‌ترین فیلم‌هایی که در مرکز فرهنگی بانک برزیل به روی پرده خواهند رفت می‌توان به فیلم برنده نخل طلای «طعم گیلاس» محصول سال 1997، «باد ما را خواهد برد» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره ونیز، فیلم کوتاه «نان و کوچه» به عنوان اولین ساخته وی در سال 1970 و «مثل یک عاشق» جدیدترین فیلم این کارگردان ایرانی محصول سال 2012 اشاره کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫دست نوشته ای که اجازه نداد عباس کیارستمی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود سینمای ایران کیارستمی را‬‎