حضور دو فیلم ایرانی در جشنواره «بین‌المللی سینمای مولف»


حضور دو فیلم ایرانی در جشنواره «بین‌المللی سینمای مولف»فارس/ دو فیلم ایرانی «یک متر مکعب عشق» و «ساعت در دنیای تو چند است» در جشنواره «بین‌المللی سینمای مولف» رباط حضور دارند
این روزها و در رباط پایتخت مراکش یازدهمین دوره «جشنواره بین‌المللی سینمای مولف» با بزرگداشت سینمای ایتالیا در حال برگزاری است.
بنابر این گزارش، در این جشنواره که از 29 ژانویه(9 بهمن) آغاز شده و تا 5 فوریه(16 بهمن) ادامه خواهد داشت 13 فیلم از فیلم‌های پائولو پازولینی اکران خواهد شد.
اما در بخش مسابقه این جشنواره 14 فیلم از جمله 2 فیلم ایرانی به نام‌های «یک متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی و «ساعت در دنیای تو چند است» ساخته صفی یزدانیان حضور دارند که با فیلم‌هایی از عراق، مراکش، فرانسه، بلژیک لیتوانی، ایتالیا، دومینیکن استونی و گرجستان به رقابت می‌پردازند.
در حاشیه این جشنواره نیز فیلم‌هایی از کارگردانان مختلف اکران خواهد شد که دو بخش «سینمای مراکش» و «سینمای جهان» را در بر می‌گیرد و در آن علاوه بر اکران آثاری چون آثار جان لوک گدار فرانسوی، فیلم‌هایی از جعفر پناهی فیلمساز فتنه‌گر ایرانی پخش خواهد شد!
در دیگر بخش حاشیه‌ای این جشنواره با عنوان «بازیابی» نیز فیلم‌هایی از فلسطین، ایتالیا، فرانسه، الجزایر و از جمله ایران اکران خواهد شد؛ فیلم ایرانی این بخش فیلم اما کاری از یک کارگردان خارج نشین به نام «آیات نجفی» با اثری به نام «سرزمین بدون موسیقی» است.
جشنواره فیلم سینمای مولف رباط که در سال 1994 با هدف ادعایی «گشودن درها به روی تجارب مختلف سینمایی برای تقویت سینمای مولف» تاسیس شد، جشنواره‌ای است که توسط موسسه گوته آلمان و موسسه فرانسوی رباط برگزار می‌شود.


منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
‫جشنواره بین المللی هنر وصنایع دستی کوالالامپور با حضور ایران/خبرنگار حسین بختیاریان‬‎