ترین ها/ بهترین غذاهای ترکی خیابان‌های استانبول


ترین ها/ بهترین غذاهای ترکی خیابان‌های استانبولشهر خبر/ اگر قصد خرید تور استانبول را دارید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

اگر از دیدن غذاهای متنوع لذت می‌برید، ممکن است استانبول را شبیه معدن طلا ببینید، اما حقیقت این است که غذا خوردن در بسیاری از رستوران‌های شیک شهر، کیف پولتان را خالی می‌کند. اگر در برنامه‌ریزی سفر خود به استانبول قدری زمان کم آوردید، یا بودجه‌ی کافی برای رفتن به یک رستوران مجلل را ندارید، خیلی نگران نباشید، غذاهای ترکی خیابان‌های استانبول چیزی کمتر از رستوران‌های شهر ندارند. در این مطلب فهرستی از بهترین غذاهای ترکی خیابان‌های استانبول به شما معرفی می‌شوند:


سیمیت (Simit)
مقاومت در مقابل عطر این پدیده حتی برای کسانی که اهل استانبول‌اند نیز یکی از سخت‌ترین کارهاست، نان حلقوی کنجد دار در شهد خوابانده شده. درواقع سیمیت پاسخ دندان‌شکن ترک‌ها به نان قندی آمریکایی‌ها محسوب می‌شود. سیمیت یکی از بهترین گزینه‌ها برای نوش جان کردن صبحانه در حال حرکت است.

ساندویچ ماهی (Balık-ekmek)
دومین غذای خیابانی محبوب ترکیه بی‌شک بالیک اِکمِک یا همان ساندویچ ماهی است. رفتن به سواحل کاراکوی (Karakoy) یا امینونو (Eminonu) و برگشتن، و نخوردن یکی از این ساندویچ‌های خوشمزه تقریباً محال است. شاید نشستن در رستوران‌های زیر پل گالاتا و خوردن ساندویچ ماهی در آرامش وسوسه‌برانگیز باشد، اما باور کنید خوردن بالیک اِکمِکی پشت میزهای رستوران با خوردن آن روی پاهایتان قابل قیاس نیست.

منبع: شهر خبر


ویدیو مرتبط :
مهند وپدرش در خیابان های استانبول