آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



۵ تکنیک آشپزی در کمپینگ که دوستانتان را متاثر خواهد کرد


۵ تکنیک آشپزی در کمپینگ که دوستانتان را متاثر خواهد کردگردالی/ شاید خودتان را آشپز خوبی در خانه بدانید، اما باید بدانید که در طبیعت، تکنیک های متفاوتی به نسبت خانه برای آشپزی مورد نیاز است. هر چند سیخ کردن مواد غذایی و انداختن آنها روی آتش کار ساده ای به نظر می آید، اما استفاده از این ۵ تکنیکی که قرار است به شما یاد بدهیم می تواند دوستانتان را در یک برنامه طبیعتگردی تحت تاثیر قرار بدهد.
۱ . گوشت، پنیر یا ماهی تازه را در برگ های وحشی بپیچید
این یک کلک کوچک است برای اینکه به غذایتان مزه تازگی بدهید، و امضای خودتان را پای آن بنشانید. از برگ های بزرگ مثل برگ گردو، برگ مو، برگ فندق، برگ گیلاس و دیگر درخت هایی که دور و برتان هستند استفاده کنید. کافی است مواد را داخل یک برگ بگذارید و دور آن را با یک ساقه ببندید تا مواد بیرون نیفتد. سپس آن را روی زغال و یا کنار آتش بگذارید. رطوبت برگ ها باعث می شود غذایتان آب پز شود و در کنار شعله آتش نسوزد.
۲ . آب را درون یک لیوان کاغذی جوش بیاورید
بله. میدانستید که گذاشتن لیوان کاغذی پر از آب روی آتش خطر سوختگی ندارد؟ به دلیل اینکه نقطه جوش آب از نقطه سوختن کاغذ پایین تر است، می توانید با این کار خود را حرفه ای تر نشان دهید.
۳ . یک تخم مرغ در پوست پرتقال درست کنید
این پروسه مثل ایده ی بالایی کار می کند، و میتواند گزینه خوبی برای یک صبحانه دلنشین باشد. داخل یک پرتقال را خالی کنید و نیمرو یا املت خوشمزه ای در آن درست کنید.
۴ . از یک فریزبی به عنوان تخته خرد کردن مواد استفاده کنید
طبیعتا باید قبل و بعد از استفاده، آن را تمیز کنید. اما همه فکر خواهند کرد شما یک نابغه هستید که می دانید از هر وسیله ای چه استفاده هایی می توانید بکنید.
۵ . یک وعده هیجان انگیز در فویل آلومینیومی درست کنید
برای این کار کافی است کمی سبزیجات معطر (مثل کرفس، پیاز، سیر، قارچ، هویج یا…) را به همراه کمی نشاسته مثل سیب زمینی به همراه مقداری آب و هر گونه روغنی که در لوازمتان دارید، داخل یک تکه فویل آلومینیومی بپیچید و روی زغال بگذارید تا حسابی پخته شوند. این روش حتی بعد از کار به تمیزکاری هم احتیاجی ندارد!



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: گردالی


ویدیو مرتبط :
کمپینگ 4