مدیر عامل ایران خودرو: قول می‌دهیم کیفیت محصولاتمان ارتقا یابد


مدیر عامل ایران خودرو: قول می‌دهیم کیفیت محصولاتمان ارتقا یابدمیزان/ مدیر عامل ایران خودرو گفت: هدف اصلی ما در تولیدات خدمات پس از فروش، صادرات و ارتقای کیفیت است.
هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو در حاشیه رونمایی از راه اندازی از سمند توربو شارژ گفت: شرایط فعلی شرکت حاصل راهبردی است که از شهریور سال 92 در پیش گرفته ایم و با حضور جناب نعمت زاده وزیر نفت این راهبردها را ادامه دادیم.

در آن زمان مشکلات بسیار زیادی وجود داشت و 700 روز طلب قطعه سازان برای شرکت وجود داشت و قرار بود در اختیار شرکت سایپا و ایران خودرو هر کدام یک هزار میلیارد نقدینگی قرار داده شود که با برنامه های پیشبرد انجام شده در سالهای گذشته آرام آرام نظم به تولید بازگشت و تولید خودرو به دوهزار و 300 تا دو هزار و 400 دستگاه رسید.
وی ادامه داد: طلب قطعه سازان تسویه شد و با حدود 80 هزار خودروی ناقص توانستیم با همت نیروهای خود این خودروها را تکمیل کرده و 2 هزار میلیارد نقدینگی کسب کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو در خصوص سایر فعالیت های این شرکت بیان کرد: از 16 فروردین 93 پیشرفت کاری ما در این شرکت شروع شد و تصمیم بر این شد تا از این زمان هیچ خودروی ناقصی تولید نشود و در کنار این موضوع توانستیم هزینه ها را در بخش تولید کاهش دهیم و این اتفاق جالب با کاهش هزینه های کارمندان صورت نگرفت بلکه این کاهش هزینه از کاهش مصرف ورق در تولید قطعات صورت گرفت و ما در سال 93 بیش از 1 هزار میلیارد تومان کاهش هزینه را تجربه کردیم و بدهی های ما از سه هزار و 700 میلیارد تومان به دو هزار و 600 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

یکه زارع با اشاره به سوددهی این شرکت بیان کرد: ما توانستیم سوددهی خود را به 500 میلیارد تومان افزایش دهیم و موفقیت های این شرکت ماحصل فعالیت های گروه های مختلف است که اگر بتوانیم همین سیر را ادامه دهیم می توانیم با افزایش دانش در سالیان بعد شاهد نوآوری های دیگری دراین شرکت باشیم و به تعبیری دیگر با ارتقای کیفیت و سطح دانش و نوآوری خودروهایی با برند ایران خودرو در سال 1404 تولید کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو در توضیح سهم این شرکت در تولید خودرو در سالهای گذشته یادآور شد: در سال 92 سهم ایران خودرو 36 درصد و سهم رقبا 62 درصد بوده ولی این شرکت توانسته در سال 93 سهم خود را به 54 تا 56 درصد افزایش دهد که درصدد هستیم این روند در سالهای آینده بهبود یابد.
وی در ادامه تأکید کرد: موضوع مهمی که ما در کنار افزایش تولید در نظر گرفته ایم بهبود سطح کیفیت و قابلیت صادرات برای محصولات است و قطعا در این شرایط تمام سعی خود را می کنیم تا موفقیت بیشتری حاصل شود.
یکه زارع در پایان یادآور شد: هدف اصلی ما در تولیدات خدمات پس از فروش، صادرات و ارتقای کیفیت است.


منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
مباحصه با مدیر عامل خودرو سازان ایران خودرو و سایپا