مهارت زندگی/ افراد موفق هرگز این 7 عبارت را به زبان نمی آورند!


مهارت زندگی/ افراد موفق هرگز این 7 عبارت را به زبان نمی آورند!تک شات/ هیچ فرقی نمی کند که صاحب بک کسب و کار کوچک یا یک استارتاپ رو به رشد باشید و یا یک کارمند؛ همه دوست دارند موفق باشند، و اکثریت ما فکر می کنیم می دانیم چگونه باید به موفقیت دست یابیم. اما مواردی وجود دارد که ممکن است اصلا به ذهنتان هم خطور نکند که می توانند شانس شما برای دستیابی به موفقیت را به مقدار زیادی کاهش دهند. نکات کوچکی مانند کلمات و عباراتی که به کار می برید می توانند تاثیر بزرگی بر دستاوردهای شما داشته باشند. ممکن است بدون آنکه مطلع باشید و با بیان عباراتی که به نظر مشکل ساز نمی آیند راه خود به سوی موفقیت را ناهموار کنید. پس مراقب باشید که شغل و حرفه خود را با استفاده اشتباه از لغات به خطر نیاندازید.
برای اینکه راحت تر به موفقیتی که سخت برای آن تلاش کرده اید دست یابید، سعی کنید عبارات زیر را از واژگان کاربردی خود در محل کار حذف کنید. در ادامه برای آشنایی با این عبارات مخرب با تک شات همراه باشید.

1. نمی توانم.
بیان این عبارت درست مثل این است که اعلام کنید تسلیم هستید. بیان این نکته به مافوق و یا ارباب رجوع که درخواست ایشان قابل اجرا نیست بسیار معقول است. اما اینکه چگونه این موضوع را اظهار می کنید و نحوه برخوردتان با مشکل چگونه است می تواند همه چیز را تغییر بدهد. چیزهای بسیار کمی در زندگی و کار واقعا غیرممکن هستند و بیشتر کارفرمایان و مشتریان به افرادی نیاز دارند که بتوانند به راه حل های جدید بیاندیشند، حتی اگر این راه حل به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. اگر شما به کارفرما و مشتریان خود به جای اعلام جواب منفی، چند راهکار پیشنهاد کنید، آنها ازشما دید دیگری پیدا می کنند، آنها شما را به عنوان کسی که به هر قیمتی کار را به انجام خواهد رساند می نگرند و این امر ارزش شما را در چشمان آنها دو چندان می کند.

2- روش همیشگی من این است.
این عبارت هم به نوعی دنباله عبارت اول است و در واقع دو نماد کاملا متفاوت از یک باور ذهنی مشابه هستند. با بیان این جمله شما اعلام می کنید که آمادگی خلاقیت را ندارید و تسلیم می شوید. حتما موافقید که استراتژی آدم های موفق این نیست.
اصرار بر انجام امور به طریقی که همیشه انجام شده اند، شما را از قافله رقبا جا می اندازد. سعی در سازگاری با بازاری با ماهیت همیشه در حال تغییر و برآورده کردن نیازهای متنوع و در حال تغییر کارفرمایان تنها راه بقا در دنیایی است که اقتصاد آن بطور مداوم با معرفی نوآوری ها دستخوش تغییر می شود. البته منظور این نیست که کورکورانه از روند موجود پیروی کنید، اما از طرفی هم نمی توانید سر خود را در برف فرو کنید و امیدوار باشید که همه چیز روبراه شود. مشکلات جدید همیشه و به طور قطع پیش می آیند و توانایی شما در یافتن راه حل های جدید و بهتر کلید موفقیت شما خواهد بود.

3- فقط یک دقیقه طول می کشد.
یک دقیقه خیلی سریع سپری می شود. این عبارت یکی از خطرناک ترین عبارات "ادعای زیاد – عمل کم" است که باید خیلی در مورد آن احتیاط کنید. وقتی می گویید کاری فقط "یک دقیقه" زمان می برد، این تفکر را القا می کند که کار بسیار ساده ای است و به همین سادگی تلاش های خود را ناچیز جلوه می دهید. حتی اگر قادرید کاری را با سرعت انجام دهید، لزومی ندارد آن را به زبان بیاورید. دلیل این امر که می توانید آن کار را به سرعت انجام دهید این است که در انجام آن مهارت دارید. وقتی اعلام می کنید که انجام کاری "فقط" یک دقیقه طول می کشد، از ارزش مهارت قابل عرضه خود می کاهید. این قانون را به خاطر داشته باشید که اگر برای انجام کاری 61 ثانیه وقت لازم است هرگز نگویید "فقط یک دقیقه طول می کشد".

4- تقصیر من نیست.
هیچکس علاقه ای ندارد با آدمی کار کند که تقصیرها را به گردن دیگران می اندازد. ثابت شده که این رفتار برای هیچکس پذیرفته شده نیست. به عنوان یک کارمند یا مدیر یا هر عنوان دیگری، همیشه مسئولیت اشتباهات خود را به گردن بگیرید و دیگران را به کوتاهی در انجام امور متهم نکنید. توانایی اعتراف به اشتباه، شخصیتی را به نمایش می گذارد که آماده یادگیری و رشد است. همه به چنین شخصیتی احترام می گذارند و ارزش آن را می دانند. اینکه تمام مدت انگشت خود را به سمت دیگران بگیرید، فقط این پیام را می رساند که نمی توانید از اشتباهات خود درس بگیرید و در نتیجه نمی توان روی شما حساب کرد.

5- این در شرح وظایف شغلی من نیامده است.
اقتصاد، تقاضا و جامعه همیشه در حال تغییرند. وقتی شغل فعلی خود را آغاز کردید، از مسئولیت ها و حجم کاری آن مطلع شدید. اما با گذشت زمان، قطعا مسئولیت های شما تغییر کرده و بیشتر شده است. بعضی از این تغییرات خوب بوده اند و بعضی دیگر شما را شدیداً به چالش کشیده اند. وقتی مافوق شما یا یک مشتری مسئولیت دیگری هم به وظایف شما اضافه می کند، شاید وسوسه شوید که از انجام آن شانه خالی کنید.
با میل به ارایه پاسخ منفی "این موضوع در شرح وظایف شغلی من نیست" مقابله کنید. در عوض، برنامه ای ترتیب دهید تا در فرصتی مناسب و با آرامش در خصوص این موضوع که این مسئولیت جدید خارج از حیطه مسئولیت های توافق شده شما قرار می گیرد صحبت کنید. هرگز در لحظه ای که در خصوص انجام یک وظیفه جدید با شما صحبت می شود جواب منفی ندهید. زمانی را به آماده کردن شواهد لازم برای اثبات حرف خود اختصاص دهید. به کار بردن این عبارت فقط تصویری از یک آدم تنبل و بی انگیزه از شما در ذهن دیگران ایجاد می کند.

6- عادلانه نیست.
به دنیای واقعی خوش آمدید، جایی که عدالت وجود ندارد. مانند زندگی شخصی تان، کار و حرفه شما هم با موارد بی عدالتی مواجه می شود. در این خصوص شکایت نکنید. در عوض، به دنبال راهی خاص و اجرایی برای مقابله با مشکل باشید. ممکن است در مناقصه ای شکست بخورید یا ارتقا شغلی مورد نظرتان را به دست نیاورید، و شاید کسی که خیلی کمتر از شما استحقاق دارد آن را به دست بیاورد. البته آزاردهنده است، اما زندگی این است و راه حل دارد. تلاش خود را بیشتر کنید.به جای گله و شکایت، خیلی محترمانه از علت اینکه چرا شما برگزیده نشده اید جویا شوید، در مورد آن بیاندیشید و آنچه آموخته اید را در اقدامات بعدی خود به کار برید. آنقدر خوب و سنجیده برخورد کنید که دفعه بعد نتوانند شما را دز نظر نگیرند. هرگز جا نزنید تا بازنده نباشید، حتی اگر دستیابی به پیروزی زمان بیشتری به طول انجامد.

7- کمک لازم ندارم.
در دنیای کسب وکار تنها کار کردن امکانپذیر نیست. خیلی روی قابلیت خود برای انجام امور به تنهایی تاکید نکنید. اعتماد به نفس خیلی خوب است اما کارگروهی لازمه اقتصاد امروزی است. توانایی کار با سایرین یکی از مشخصات رهبران است. از طرفی توان ایجاد شبکه و همکاری با رقبا رمز موفقیت و رشد کسب و کار شماست. به عنوان یک کارمند، اگر همیشه تنها کار کنید و تمایلی به کار گروهی نداشته باشید، شانس صعود بر نردبان ترقی را از دست می دهید.
همه دوست دارند موفق باشند، اما موفقیت راحت به دست نمی آید. مراقب باشید با بیان کلمات و عبارات منفی تصویری ناتوان از خود ایجاد نکنید. قطعا انتخاب کلمات صحیح یکی از مواردی است که باید برای موفقیت در نظر داشته باشید، اما بدون شک یکی از مهمترین مواردی است که باید در این مسیر در نظر داشته باشید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تکفارس


ویدیو مرتبط :
مهمترین راز زندگی افراد موفق و ثروتمند