آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ دستور تهیه «کاپ کیک پرتقالی با رویه وانیلی»


شیرینی ها/ دستور تهیه «کاپ کیک پرتقالی با رویه وانیلی»سوران/ یکی از موادی که به کیکمان طعم خوبی می دهد، پرتقال است. امروز طرز تهیه کاپ کیک پرتقال را به شما آموزش می دهیم که یک کرم وانیلی در روی آن، طعم حیرت انگیزی به آن بخشیده است.
چی لازم دارم:
آرد 2لیوان
شکر 1لیوان
تخم مرغ 2عدد
کره نصف لیوان
بیکینگ پودر 2قاشق چایخوری
نمک 1چهارم قاشق چایخوری
آب پرتقال 1چهارم لیوان
شیر نصف لیوان
پوست پرتقال (تلخی گرفته شده) 1قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1تا2قطره
مواد کِرِم مخصوص :
پنیر خامه ای 1سوم لیوان
پودر قند 2لیوان
عسل 2قاشق چایخوری
کره 2قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1تا2قطره
نمک 1هشتم قاشق چایخوری
چه جوری درست میشه:
1.ابتدا تخم مرغ و کره را در دمای اتاق قرار دهید تا با محیط هم دما شوند.کره نرم شده و شکر را مخلوط کرده و با همزن به خوبی یکنواخت کنید و بعد تخم مرغها و اسانس وانیل را اضافه کرده و به خوبی مواد را مخلوط کنید.پوست پرتقال تلخی گرفته شده را رنده زده و به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید.
2.آرد،بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و مواد را 2تا3بار الک کنید تا هوا خورده و سبک شوند.شیر و آب پرتقال را به مواد اولیه(شکر و تخم مرغ)اضافه کرده و باز با همزن بزنید .همین طور که خمزن روشن است آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.
3.قالب مناسب یا کاغذهای مخصوص کاپ کیک را چرب کرده و داخل هر کدام را تا نیمه یا 2سوم آن پر کنید و آن را داخل فری که از قبل با دمای 180درجه داغ شده است به مدت 15تا25دقیقه قرار دهید تا کیک کاملا پخته و رنگ آن طلایی شود.
طرز تهیه کِرِم مخصوص:
1.پنیر خامه ای و نمک را با هم مخلوط کرده و با چنگال به خوبی هم بزنید تا کمی نرم شوند.کره را که از قبل به دمای محیط رسیده است به آنها اضافه کرده و مواد را با همزن به خوبی مخلوط کنید.عسل و اسانس وانیل را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.
2.همزن را خاموش کرده و پودر قند را کم کم به مواد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و در پایان همزن را روشن کرده و مواد را آنقدر بزنید تا حالت کِرِم مانند بگیرند.
3.وقتی کاپ کیک آماده شد آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند سپس روی آنها مقدار خیلی کمی کره بمالید و از کِرِم مخصوص روی آنها بریزید و برای سرو اماده کنید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سوران


ویدیو مرتبط :
دستور تهیه ژله پرتقالی طبیعی