نظر امیر اسفندیاری درباره حذف نماینده ایران از اسکار


امیر اسفندیاری معتقد است: دلایل عدیده‌ای باعث شد «محمدرسول‌الله (ص)» برای اسکار انتخاب نشود.

امیر اسفندیاری - مدیر بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و سخنگوی کمیته انتخاب فیلم برای اسکار - در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، گفت:‌ یکی از دلایل اصلی، عدم حضور پخش‌کننده قوی در آمریکا است تا فیلم به گونه‌ای عرضه شود که همه اعضای آکادمی آن را ببینند.

این کارشناس حوزه بین‌الملل ادامه داد: دلیل دیگر، فضای اسلام ستیزی است که در ماه‌های گذشته تشدید شد؛ بخصوص بعد از اتفاقی که در فرانسه افتاد و موج مضاعفی علیه مسلمانان ایجاد شد. البته این به آن معنا نیست که همه اعضای آکادمیک تحت تأثیر این فضا باشند اما فضای کلی در دنیا طبیعتا تأثیر خودش را می‌گذارد.

اسفندیاری با تأکید بر اینکه «محمدرسول‌الله (ص)» از سوی اعضای هیأت انتخاب فیلم برای اسکار به‌عنوان بهترین فیلم از بین 58 اثر دیگر انتخاب شد، خاطرنشان کرد: طبیعی است فیلمی ارسال کنیم که نسبت به بقیه شانس بیشتری داشته باشد و «محمد رسول‌الله (ص)» هم به‌خاطر امتیازهایی که داشت، ازجمله پروداکشن قوی، عواملی که قبلا سابقه حضور در اسکار را دارند و موضوع برگزیده شد و قطعا اگر فیلم دیگری شرایط بهتری داشت، انتخاب می‌شد.

امیر اسفندیاری

وی با بیان اینکه توقع ما از اسکار زیاد شده است، گفت:‌ چرا باید متوقع باشیم هر فیلمی که معرفی می‌کنیم، جزو آثار نهایی باشد و اسکار بگیرد؟ در حال حاضر هم رکوردی که برای اسکار داریم، با همین دو بار نامزدی و یک بار گرفتن اسکار از خیلی از کشورهای صاحب سینما کارنامه بهتری داریم.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: با توجه به فضایی که در دنیا وجود دارد، باید تلاش کرد فضایی را در جهت هر چه بهتر دیده شدن فیلم «محمد رسول‌الله (ص)»‌ که چهره مهربانی را از اسلام نشان می‌دهد، فراهم کرد تا این چهره به دنیا نشان داده شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نماینده ایران برای اسکار سال بعد ...