برنامه‌ (EMP) در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس تدوین شد


برنامه‌ (EMP) در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس تدوین شدمدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از تهیه یک برنامه مدون مدیریت محیط زیست در طرح توسعه‌ تصفیه‌خانه شهرک قدس منطقه خبر داد.

اصغر ریاضتی گفت: با آغاز عملیات اجرایی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس و در چارچوب ارائه راهکارهای کاهش اثرات سوء اجرای پروژه بر محیط‌ زیست، شرکت فاضلاب تهران برنامه‌ی مدیریت محیط‌ زیستی برای رفاه شهروندان در این تصفیه‌خانه تهیه کرده است.

او درباره جامعیت این برنامه گفت: برنامه مدیریت محیط‌ زیست (EMP) به کاهش اثرات ناسازگار یک پروژه و اطمینان از نگه‌داری کیفیت کنونی محیط‌ زیست کمک خواهد کرد و این برنامه در تمامی مراحل برنامه‌ریزی، احداث، بهره‌برداری و پس از بهره‌برداری یک پروژه توسعه‌ای که به محیط‌ زیست مربوط می‌شود به ارائه راهکار می‌پردازد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به ارسال این برنامه محیط زیستی به اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران برای دریافت تاییدیه گفت: فرآیند تصفیه در تصفیه‌خانه شهرک قدس از نوع لجن فعال هوادهی گسترده سطحی است که پس از ارتقا و توسعه، به سامانه  A٢O تغییر می‌کند.

تصفیه‌خانه شهرک قدس واقع در منطقه ٢ شهرداری تهران برای جمع‌آوری فاضلاب مناطق شهرک غرب و سعادت‌آباد و پکیج‌های ٢ و ٣ پونک و جنت‌آباد در نظر گرفته شده است.

 این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ١١ هکتار واقع شده است و با اجرای کامل طرح ارتقا و توسعه، ظرفیت تولید پساب تصفیه‌خانه شهرک قدس در سال ١٤١٠ برای جمعیت ٥٠٧هزار و ٣٥٤ نفر برابر با ٤٣میلیون و ٧٠٠هزار متر مکعب در سال خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
تصفیه خانه فاضلاب