منطقه گردشگری دیدنی "قلات گناوه"


منطقه گردشگری دیدنی تسنیم/ منطقه گردشگری دیدنی و زیبای قلات گناوه در گچساران دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبایی بوده و وجود جاذبه‌های طبیعی دیدنی در آن هر ساله در ایام نوروز مسافران و گردشگران نوروزی بسیاری از اقصی نقاط کشور را به خود جذب می‌کند.
شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از شهرهایی بوده که در تعطیلات نوروزی میزبان مسافران نوروزی بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

این شهرستان به دلیل برخورداری از مکان‌های متبرکه و طبیعی و دیدنی و جاذبه‌های زیبا و چشم‌نواز همه ساله در ایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.

وجود جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیار همچون کوه‌های سرسبز، دشت‌ها، آبشارها، جاذبه‌های تاریخی سبب شده که در ایام نوروز مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور به این شهرستان سفر کنند.



در فاصله 14 کیلومتری شمال شهرستان گچساران و در دامنه کوه گناوه و ارتفاعات پایین دست کوه خامی، روستایی به نام گناوه قرار دارد که طبیعت بسیار زیبا و دیدنی و چشم‌نواز آن چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

روستای گناوه دارای قدمت بسیار بالایی بوده و وجود غارها و محوطه تاریخی روستا و دیگر آثار تاریخی در منطقه قلات که حدود 3 کیلومتر با آن فاصله دارد، دلیلی بر قدمت و اهمیت این روستا در طول تاریخ دارد.
درختان بلوط و باغ‌ها، وجود چشم‌اندازهای کوهستانی و چشمه‌ سارهایی که آب مورد نیاز باغ‌ها را از کوه خامی تأمین می‌کند، زیبایی بسیار خاصی به روستای گناوه در شهرستان گچساران بخشیده است.

منطقه گردشگری دیدنی و زیبای قلات گناوه در گچساران دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبایی بوده و وجود جاذبه‌های طبیعی دیدنی در آن، هر ساله در ایام نوروز مسافران و گردشگران نوروزی بسیاری از اقصی نقاط کشور را به خود جذب می‌کند.
منطقه بسیار دیدنی و زیبای قلات گناوه با داشتن جاذبه‌های بکر و چشم‌نواز، در ایام نوروز جزو سه منطقه گردشگری پربازدید در شهرستان گچساران است.





با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟