سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ نشستن زیاد خطر ابتلا به دیابت را بالا می برد


دکتر سلام/ نشستن زیاد خطر ابتلا به دیابت را بالا می بردایمنا/ قرار داشتن در حالت نشسته برای مدت‌ طولانی با ورزش نکردن کاملا متفاوت است.کسی که 30 دقیقه در روز می‌دود، می‌تواند 15 ساعت دیگر در روز در محل کار، در حین رفت‌وآمد میان خانه و محل کار و در خانه در حالت نشسته باشد و با اینکه به خاطر ورزش کردن فعال از لحاظ جسمی شمرده می‌شود، درعین‌حال کاملا هم آدمی است که زندگی نشسته دارد.
از طرف دیگر، فردی که شغلش تمیزکاری است، ممکن است هرگز ورزش نکند، اما اغلب روز را سرپا باشد و فعالیت سبک انجام دهد- این شخص گرچه مطابق تعریف غیرفعال از لحاظ جسمی شمرده می‌شود، مدت بسیار اندکی را در حالت نشسته می‌گذراند.
بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، از هر 10 نفر بزرگسال در سطح جهان یک نفر به دیابت مبتلا است. اغلب این افراد دیابت نوع 2 دارند که با چاقی و افزایش سن ارتباط دارد و هنگامی رخ می‌دهد که بدن نمی‌تواند به‌اندازه کافی هورمون انسولین بسازد یا به آن پاسخ دهد.
افرادی که در طول روز دست کم 10 ساعت غیرفعال بودند، نسبت به افرادی که کمتر از شش ساعت در روز در حالت نشسته قرار داشتند، با احتمال دو برابر بیشتر اختلال در تحمل گلوکز پیدا کرده بودند که اغلب به دیابت آشکار منتهی می‌شود.
این نتایج نشان می‌دهند حتی پس‌ازآنکه میزان فعالیت جسمی در این افراد در نظر گرفته می‌شود، مقدار زمانی که در حالت نشسته صرف می‌شود، به‌طور مستقیم با خطر دیابت همراهی دارد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایمنا


ویدیو مرتبط :
ارتباط دیابت دوران بارداری با خطر ابتلا به اوتیسم