آغاز ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان


شرکت دانگ انرژی، تولیدکننده نیروگاه‌های بادی دور از ساحل بتازگی اعلام کرده در پروژه‌ای موسوم به هورنسی (Hornsea) تصمیم به طراحی و ساخت یک نیروگاه بادی دریایی گرفته است.

انگلستان در حال توسعه نوعی نیروگاه بادی است که از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بادی جهان محسوب می‌شود و قادر به تامین انرژی لازم برای بیش از یک میلیون خانه خواهد بود.

آغاز ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان

شرکت دانگ انرژی، تولیدکننده نیروگاه‌های بادی دور از ساحل بتازگی اعلام کرده در پروژه‌ای موسوم به هورنسی (Hornsea) تصمیم به طراحی و ساخت یک نیروگاه بادی دریایی گرفته که قادر به تولید برق معادل 1.2 گیگاوات در سواحل یورکشایر در شمال انگلستان است. قرار است این پروژه تا سال 2020 تکمیل شود.

برای استقرار تاسیسات این نیروگاه غول پیکر، 407 کیلومترمربع زمین و 174 توربین بادی لازم است. ارتفاع هر توربین بادی 190 متر است که این ارتفاع، بیشتر از برج معروف گرکین در لندن است.

برنت چشایر، رئیس کنونی شرکت دانگ انرژی می‌گوید: این طرح بدیع و مبتکرانه از تمام نیروگاه‌های بادی که در حال بهره‌برداری است، برق بیشتری تولید می‌کند. داشتن بزرگ‌ترین نیروگاه بادی جهان در سواحل یورکشایر و در دریا برای ما از اهمیت ویژه برخوردار است و نقش مهم بادهای دریایی را در تامین انرژی‌های جدید با آلایندگی کربن پایین مورد نیاز برای بریتانیا بیش از پیش پررنگ می‌کند.

براساس اطلاعات به دست آمده از گروه تحقیقاتی انرژی‌های تجدیدپذیر، دهه گذشته به لطف بادهای قدرتمند و جغرافیای مناسب بریتانیا استفاده از انرژی باد رشد چشمگیری داشته و اکنون بیش از 10 درصد برق مورد نیاز بریتانیا از این طریق تامین می‌شود. متخصصان این صنعت معتقدند توسعه این مزارع بادی وعده‌های بریتانیا را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ـ که در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیم در آذر امسال در پاریس مطرح شد ـ محقق می‌کند.

ماف اسمیت، معاون اجرایی شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر انگلستان (UK Renewable) می‌گوید: این مزارع بادی دور از ساحل نقش مهمی در تحقق وعد‌ه‌های پاریس خواهد داشت و به ایجاد زیرساخت‌های جدیدی که بریتانیا بشدت نیازمند آن است، کمک می‌کند. احداث نیروگاه بادی هورنسی،‌ موجب ایجاد 2000 شغل جدید می‌شود و پس از پایان طرح 300 نفر به صورت دائم و استخدامی در آن کار می‌کنند. دولت بریتانیا متعهد شده که سرمایه‌گذاری در این بخش را تضمین کند.

منبع: جام جم


ویدیو مرتبط :
مراحل ساخت نیروگاه بادی