شنیده هایی درباره دلیل رفتن مدیر شبکه یک سیما


با این که 8 روز از انتصاب سرپرست شبکه یک سیما می گذرد اما همچنان بحث رفتن محمد احسانی در رسانه ها و درون سازمان صدا و سیما تازه است.

عصر ایران - با این که 8 روز از انتصاب سرپرست شبکه یک سیما می‌گذرد اما همچنان بحث رفتن محمد احسانی مدیر پیشین شبکه اول سیما در رسانه‌ها و خصوصا درون سازمان صدا و سیما تازه است.

  خاصه این که محمد احسانی برکنار نشد بلکه پس از مدتی حاضر نشدن در دفتر کارخود سرانجام کنار رفت که نشان می‌دهد به موضوع یا موضوعاتی معترض بوده و رنجیده است.   اما محمد احسانی که به خواست  محمد سرافراز و  در آغاز ریاست او  از سازمان سینمایی به صدا و سیما آمده بود چرا رنجید و چرا رفت؟ در حالی که موقعیت او در تیم سرافراز به گونه ای بود که فضل الله شریعت پناهی جانشین او که فعلا عنوان سرپرستی شبکه یک را دارد گفته است:

  «محمد احسانی مدیر بسیار خوبی بود و خود من هم به امید او به گروه اجتماعی شبکه یک آمدم و حالا با این اتفاق بسیار ناراحت شده ام.»

شنیده هایی درباره دلیل رفتن مدیر شبکه یک سیما   با این که شریعت پناهی ازچرایی استعفا نگفته و درباره احتمال ناراحتی و دلخوری احسانی هم اظهار بی اطلاعی کرده یا نخواسته توضیح دهد. اما  برخی شنیده هااز برخی منابع آگاه  حاکی از آن است که محمد احسانی پذیرش مدیریت شبکه اول سیما را از ابتدا مشروط  کرده بود به این که مقامات دیگر سازمان در کار او دخالت نکنند و پس از چند مورد دخالت که آنها را به منزله نادیده گرفتن مدیریت خود می دانست  ابتدا به حالت اعتراض و قهر کار خود را ترک کرد و بعد هم کناره گرفت.

  بر پایه این شنیده ها دست کم سه موردی که موجب شد محمد احسانی طاقت از کف بدهد اینها بودند:

  اول این که زمان برنامه «‌درس هایی از قرآن» را ظاهرا به خواست خود حجت الاسلام قرائتی تغییر می‌دهند و به زمان قبل بازمی‌گردانند. حال آن که تنظیم کنداکتور (‌جدول پخش برنامه‌ها) در حیطه اختیارات مدیر شبکه است اما احسانی مشاهده می‌کند زمان آن را به خاطر نارضایتی آقای قرائتی از تداخل زمان پخش برنامه با موعد اذان و نماز تغییر داده‌اند.

  مورد دیگر کوتاه کردن برنامه حسن رحیم پورازغدی است که ظاهرا به اقتضای الزامات کنداکتور صورت می پذیرفته ولی به مذاق مقامات بالاتر خوش نمی نشسته است.

  اختلاف دیگر نیز به خاطر پاره‌ای زیر نویس‌هاست که قبل از تایید نهایی از جانب مدیر شبکه بر صفحه ظاهر می‌شده و مجموع اینها محمد احسانی را به این نتیجه می‌رساند که واقعیت‌های سازمان و اختیارات او با آنچه تصور می‌کرده یا انتظار داشته سازگار نیست و ترجیح داده به سازمان سینمایی بازگردد هر چند که درباره موقعیت جدید او خبری منتشر نشده و می‌توان احتمال داد پس از مدتی سکوت به صحنه بازگردد.

  بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که شایعاتی که اختلاف مدیر سابق شبکه یک با رییس سازمان یا اصغر پور محمدی مرد شماره دو و متنفذ صدا و سیما را به سریال « معمای شاه» یا بدهی به تهیه کنندگان نسبت می دهند صحت ندارد.

  صدا و سیما با چالش هایی چون ریزش مخاطب، رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای ، کسری بودجه و مازاد نیرو رو به روست.

  *«عصر ایران» آماده انتشار هر گونه توضیح در این باره چه از جانب روابط عمومی سازمان صدا و سیما یا مدیر سابق شبکه یک و سرپرستی کنونی همچنین چهره های اشاره شده در این باره است.


ویدیو مرتبط :
دلیل تذکر مدیر شبکه به احسان علیخانی چه بود؟