انیمیشن «رهایی از بهشت» به جشنواره فجر می‌رسد


انیمیشن «رهایی از بهشت» به جشنواره فجر می‌رسدمهر/ انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی پس از اتمام مراحل فنی راهی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر می‌شود.
علی نوری اسکویی که انیمیشن «رهایی از بهشت» را در دست ساخت دارد گفت: روند تولید این انیمیشن سینمایی که به روایت زندگی شهید مصطفی چمران اختصاص دارد از سال ۱۳۹۱ شروع شد، اما به دلیل تکنیک ویژه‌ای که اثر داشت و گرافیک خاص‌اش نهایی شدن ساخت آن به تعویق افتاد.
وی با تاکید بر اهمیت بحث صداگذاری این انیمیشن سینمایی بیان کرد: حساسیت زیاد من روی کیفیت صدا باعث شد تا چند بار این مرحله از تولید متوقف شود و در نهایت به تازگی مذاکره موفقی با علیرضا علویان برای امور صداگذاری «رهایی از بهشت» داشته‌ایم. همچنین قرار است صداگذاری این اثر با استفاده از سیستم صدای «آی بند» در کشور هنگ کنگ انجام شود. این سیستم صدا بسیار پیشرفته‌تر از صدای دالبی است.
نوری اسکویی ادامه داد: محمدرضا علیقلی نیز در این روزها مشغول ساخت موسیقی «رهایی از بهشت» است. به احتمال زیاد مراحل فنی این پروژه تا ابتدای پاییز امسال به اتمام می‌رسد که در این صورت نخستین نمایش این فیلم در سی‌ و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. امیدواریم نسخه‌ای از این فیلم را با صدای معمولی به جشنواره فیلم «مقاومت» برسانیم.
این انیماتور در پایان به تولید انیمیشن سینمایی دیگری نیز اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک نیز پیش‌تولید یک انیمیشن سینمایی دیگر را به صورت تولید مشترک بین ایران و هنگ کنگ آغاز می‌کنیم. فیلمنامه این اثر را مجید آسودگان با اقتباس از افسانه‌ای متعلق به آسیای شرق با نام «یوکیانگ» نوشته است.
انیمیشن ۹۰ دقیقه‌ای «رهایی از بهشت» که پیشتر «پشت دروازه‌های بهشت» نام داشت به روایت زندگی شهید دکتر مصطفی چمران می‌پردازد. داستان با زندگی چمران در آمریکا و لبنان آغاز و سپس در ایران دنبال می‌شود که این سه بخش روایتی تازه از زندگانی شهید چمران است. روایت فیلم در نهایت به جنگ تحمیلی رسیده و مخاطب و تا لحظه شهادت چمران با وی همراه است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 4 ماه بعد از دهه فجر