آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ شیرینی آقا گردک بدون فر


شیرینی ها/ شیرینی آقا گردک بدون فرآخرین خبر/ چی لازم دارم:
آرد در حدی که خمیر به دست نچسبه
آب یک دوم پیمانه
روغن جامد (ترجیحا روغن جامد قنادی)یک پیمانه
پودر هل یک قاشق چایخوری
روغن مقداری برای سرخ کردن
پودر شکر مخلوط با هل ،به مقدار لازم برای غلتاندن شیرینی
پودر پسته
مقداری برای تزیین

چطوری درست کنم:
آب، روغن، پودر هل رو با هم مخلوط میکنیم. بعد آرد و کم کم اضافه میکنیم تا جایی که خمیر شل نباشه و به دست هم نچسبه. حالا مقداری از خمیر برمیداریم و گرد میکنیم. روی الک خمیر رو به شکل نوار لوله ای باز میکنیم.(به این دلیل اینکارو انجام میدیم تا پودر شکر رو خوب به خودش بگیره). دور انگشت به صورت حلقه درمیاریم.

همه رو به همین ترتیب آماده و روشو با کیسه فریزر میپوشونیم تا نیم ساعتی استراحت کنه. در روغنی که خیلی خوب داغ شده قرار میدیم تا طلایی رنگ بشه. روی دستمال آشپزخونه میذاریم تا روغن اضافی شون گرفته بشه.

بعد از اینکه خوب خنک شدند در خلوط هل وپودر شکر میغلتونیم و بعد در ظرف مورد نظرمون میچینیم و برای تزیین مقداری پودر پسته روی شیرینی ها میریزیم…. نکته:
.
اگر پودر شکر و هل نزنید میتونید مثل خارجیها


ویدیو مرتبط :
‫یک شیرینی ارزان، خوشمزه و فوری؛ آموزش پخت شیرینی کشمشی‬‎