ستارگان نمایشگاه بین المللی خودروی پکن شناخته شدند (+عکس)


برندهاىی مانند "ایفینینى"، "آ او دى"،" پورشه"، "جگوار"، "مرسدس بنز" و "فولكس واگن" با رونمایى از آخرین محصولات خود مشتریان و كارشناسان را غافلگیر کردند.

نمایشگاه خودروى پكن یك رویداد بزرگ براى تولیدكنندگان و خودروسازان داخلى این كشور به حساب مى آید، اما اهمیت این نمایشگاه  خودرویی براى کمپانی های مطرح  نیز كم نبوده است. تا جایى كه برندهاىی مانند "ایفینینى"، "آ او دى"،" پورشه"، "جگوار"، "مرسدس بنز" و "فولكس واگن" با رونمایى از آخرین محصولات خود مشتریان و كارشناسان را غافلگیر کردند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران در میان حجم انبوهى از خودروها، انتخاب ستارگان برتر كار چندان ساده اى نیست، اما به نظر كارشناسان باز هم خودروهاى کمپانی های بزرگ  با شكل و شمایل زیبا و كیفیت برتر كانون توجهات را به خود جلب كردند و بنا بر نظر كارشنان ستارگان نمایشگاه پكن به شمار مى آیند.

مزدا  cx4


ستارگان نمایشگاه خودرو پکناگر یك تماشاگر دقیق باشید، در مقابل ظاهر زیبا و قدرتمند این خودرو در یكى از راهروهاى نمایشگاه توقف خواهید كرد. از طرفى باید به این موضوع شك كنید كه آیا با این قیمت‌گذارى خریدارانى فراتر از محدوده چین و روسیه پیدا خواهید كرد. افزایش شاسى بلندهایى با استایل كوپه در حال حاضر از جذابیت  دنیاى خودرو به شمار می‌آید. مزدا و جگوار در نمایشگاه پكن نشان دادند كه از پس طراحى این گونه خودروها به خوبى برآمدند. خودروى  cx4 مزدا تركیبى از یك شاسی بلند و یك كوپه لوكس است.و هنوز هیچ قانون مكتوبى در خصوص چگونگى ظاهر این خودروها وجود ندارد.

ایفینیتى اسپورت  QX

ستارگان نمایشگاه خودرو پکن

از دید كارشناسان یكى از طرح ‌مفهمومى این نمایشگاه، خودروى اینفینیتى با سایز مدل ماكان پورشه است كه مناسب جاده‌هاى معمولى است. این خودرو با شكل و شمایل اسپورت و فضاى داخلى به همین سبك، اقامت شما در طول سفر را آسان و راحت مى سازد. با این وجود به نظر مى‌رسد،  اندازه این فضا در نمونه‌هاى واقعى به نسبت نیازها كاهش یابد تا عواملى مانند وزن، حجم و شتاب بتواند با نمونه‌هاى دیگرموجود در بازار رقابت كند.

  arcfox7

ستارگان نمایشگاه خودرو پکن
در ٥ سال گذشته بیشتر خودروهاى چینى در سالن هاى نمایشگاهى كسل كننده و حوصله سر بر بودند.اما دیگر این حكم مصداق ندارد. هیچ چیزى بیشتر از نمونه‌هاى مفهومى خودروهاى برتر در صنعت خودروسازى چین نمایانگر پیشرفت نیست. بهتر است بگوییم خودروى  arcfox7  با پیشرانه محركه ٦٠٣ اسب بخار و گشتاور ١٦٢ مایل برساعت دیگر یك خودروى مفهموى به شمار نمىآید. پیش بینى مىشود این خودرو در سال آینده در شمار پرفروشها باشد.

جگوار 

ستارگان نمایشگاه خودرو پکنشگفتانگیز است كه اكثر خودروسازان اروپایى به شكلى هنرمندانه به ساخت خودروهایى با ابعاد كوچك براى بازار فكر مىكنند. اما در مقابل شركت جگوار ساخت خودروهایى با فواصل زیاد بین دو محور خودرو را براى چین ارزشمندتر عنوان كرده است.

جگوار در خصوص ستاره درخشانش در نمایشگاه پكن عنوان كرده خودروهایى با این مشخصات، باعث كاهش هزینههاى تولید شده و به اقتصادى تر بودن آن كمك مىكنkد. مدل XF-L اولین نمونه او از جگوار خواهد بود كه در بخش خودروهاى زمین پیماى چرى در چانگ شو ساخته خواهد شد. این ستاره نمایشگاه چین در این روند، با قیمت كمترى تولید شده و به جهان عرضه می‌شود.

آ او دى   TTRS

ستارگان نمایشگاه خودرو پکناین همان مدل TT است كه كارشناسان مدت ها منتظر ظهورش بودند. یك ظاهر كمى خشن، به شدت سبك و كمى قدرتمندتر و با قدرت تولید نیروى محركه ٣٩٥ اسب بخار در شمار خودروهاى بسیار امن اسپورت قرار مى‌گیرد  TTR. كوپه در كمتر از ٧/٣ ثانیه به شتاب ٦٢ مایل بر ثانیه مى رسد.  این نشان مىدهد آاودى در این مدل بسیار سریعتر از خودروى پورشه باكستر ٧١٨ S است.

پورشه ٧١٨ كیمن

ستارگان نمایشگاه خودرو پکنمانند خودروى ٧١٨ باكستر، كیمن نیز به شكلى طبیعى مفهموم موتور تخت 6 را به یك توربوشارژ 4 سیلندر تغییر داده است. با این وجود هر خودروسازى بدون موتور ٦ سیلندر فروش انحصارى خود را از دست مى‌دهد، اما پورشه در این شرایط،  با ساخت بهترین نسخه كیمن می‌تواند تا حدودى جریان سیاست گذارى هایش را مدیریت كرده و بازار را در دست گیرد.

Fortwo هوشمند و  fortfor  برابوس

ستارگان نمایشگاه خودرو پکن
برابوس  گرد و غبار جادویی خود را در حوزه هوشمندها پاشیده است و از این طریق در شمار ستارگان پكن قرار می‌گیرد. با این كه این دو مدل برابوس مفتونتان مى كند اما وعده وعیدهاى این شركت براى مدل هاى آینده جذابتر به نظر می‌رسد. این خودروها در پكن بسیار پربازدید و جذاب ظاهر شدند و دلیل آن موتور توربوشارژ سه گانه به شمار مى آید كه نیاز نسل آینده است.


ویدیو مرتبط :
3 دقیقه در نمایشگاه خودروی پکن 2014