سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ کاهش سرطان سینه با مصرف امگا3


دکتر سلام/ کاهش سرطان سینه با مصرف امگا3 فرهیختگان/ مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا3 در زنان چاق خطر ابتلای آنها را به سرطان پستان کاهش می‌دهد.

 محققان دانشکده پزشکی «پن‌استیت» واقع در «هرشی»، پنسیلوانیا با مطالعه روی 266 زن یائسه با وزن عادی، اضافه وزن و وزن بالا دریافتند که افزایش میزان التهاب مرتبط با چاقی می‌تواند منجر به بروز سرطان سینه شود.

 اسیدهای چرب امگا3 با داشتن خاصیت ضد التهابی قادر است از زنان چاق در برابر ابتلا به سرطان سینه محافظت کند. اسیدهای چرب امگا3 در روغن ماهی، برخی گیاهان و روغن دانه‌های خوراکی یافت می‌شود و سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد و همچنین میزان کلسترول خون را بهبود می‌بخشد. تراکم بالای بافت سینه یکی از عوامل پرخطر زمینه‌ساز ابتلا به سرطان سینه محسوب می‌شود و به گفته موسسه ملی سرطان آمریکا، زنانی که بافت سینه متراکم‌تری دارند چهار تا 6 برابر بیشتر مستعد ابتلا به سرطان سینه هستند. تحقیقات دو ساله روی شرکت‌کنندگان حاکی است که هر چه میزان امگا3 در خون بالاتر می‌رود، خطر ابتلا به سرطان سینه کاهش می‌یابد.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فرهیختگان


ویدیو مرتبط :
‫بیماری پروستات و مصرف امگا3 دکتر فرهاد نصر چیمه Prostate Diseases and Omega 3 Dr Farhad Nasr Chimeh‬‎