تانک پرنده روسیه؛ قاتل تروریست‌های داعش در نبرد آزادسازی تدمر+ فیلم و تصاویر


روسیه برای تسریع در آزادسازی تدمر سوریه، از بالگردی مدرن و قدرتمند استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «دیلی بیست،» نیرو‌های ارتش بشار اسد که برای آزادسازی شهر باستانی تدمر (پالمیرا) از چنگ داعش می‌جنگیدند، از آسمان نیز کمک‌های مطلوبی دریافت می‌کردند. دست‌کم یک بالگرد تهاجمی «ام‌آی-28» -- پاسخ مسکو به بالگرد تفنگدار تهاجمی آپاچی آمریکا -- تانک‌ها و پیاده‌نظام ارتش سوریه را در زمان ورود به تدمر همراهی می‌کرد. تانک پرنده روسیه؛ قاتل تروریست‌های داعش در نبرد آزادسازی تدمر

نبرد تدمر که چند روز پیش با پیروزی ارتش سوریه و فرار عناصر داعش از شهر به پایان رسید، با رونمایی از بالگرد تهاجمی دارای 2 صندلی و مجهز به تفنگ و موشکِ ام‌آی-28 همراه بود. یک ویدئوی منتشر‌شده به وسیله هواداران بشار اسد، این بالگرد را در زمان انجام عملیات به خوبی نشان می‌دهد.

تانک پرنده روسیه؛ قاتل تروریست‌های داعش در نبرد آزادسازی تدمر

پرواز بالگردهای تفنگدار روسیه بر فراز تدمر، نشانه تداوم حمایت مسکو از بشار اسد است. این در حالی است که بیش از دو هفته پیش، ولادیمیر پوتین از خروج نیرو‌های روس از سوریه خبر داده‌بود. به نظر می‌رسد روسیه حالا جت‌های جنگنده کم‌اثر را در سوریه با بالگردهای مجهز و کارآمد جایگزین کرده‌باشد.

بالگرد ام‌آی-28 به دوربین‌های مادون قرمز و دید در روز و توپی 30 میلیمتریِ متصل به دماغه بالگرد مجهز است و می‌تواند به طور همزمان، 8 موشک کنترل‌شونده ضد تانک و 10 راکت غیر‌کنترلی را حمل کند. هر یک از این موشک‌ها و راکت‌ها از قدرتی معادل با یک گلوله توپ برخوردار است. این بالگرد تهاجمی می‌تواند با سرعت 320 کیلومتر در ساعت پرواز کند. کابین زرهی آن نیز از قطر و مقاومت لازم برای مقابله با تیر اندازی‌های سنگین برخوردار است. بالگرد فوق‌مجهز روسیه، قابلیت‌های یک پرنده جاسوس و تانک پرنده را ترکیب می‌کند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تانک پرنده روسیه به دنبال شکار داعش+فیلم گلچین صفاسا