روبوسی عید با این افراد ممنوع!


دست دادن و روبوسی عید یکی از سنت های قدیمی در میان ما ایرانی هاست. برقراری ارتباط مناسب و صمیمانه اهمیت خاصی دارد ولی آنچه در قدم اول مهم تلقی می شود رعایت بهداشت و حفظ سلامتی در این نوع رابطه اجتماعی است.

با چه کسانی روبوسی عید نداشته باشیم

افرادی که به عفونت های مسری حتی در چشم مبتلا هستند، باید از دست دادن و روبوسی خودداری کنند چون انجام این کار می تواند باعث ابتلای افراد دیگر به عفونت چشم شود. این دسته از افراد باید قبل از درمان حدود 20 سانتی متر از دیگر افراد فاصله داشته باشند.

* مبتلایان به عفونت چشم، نباید تا زمان درمان کامل خود، به استخر بروند، چون انجام این کار می تواند باعث ابتلای سایر افراد به عفونت چشم شود.

* چنانچه یکی از چشم های فرد به عفونت مبتلا شود، باید مراقب چشم دیگر بود چون در شرایطی که فرد دست خود را به چشم سالم بزند، احتمال عفونت افزایش پیدا می کند.

* لنزهای چشم باید از مراکز معتبر خریداری شوند، چنانچه لنزها نامرغوب باشند و خوب استریل نشده باشند، می توانند باعث ابتلا به عفونت چشم شوند.

چشم قرمز ، قرمز شدن چشم ، عفونت چشم

چشم قرمز شده و ممنوعیت روبوسی عید

* زمانی که در چشم احساس کوبیدگی  وجود داشته باشد، نباید آن را نادیده گرفت این مسئله می تواند نشان دهنده ابتلا به عفونت باشد.

* عفونت در هر سنی می تواند اتفاق بیفتد به همین دلیل والدین باید در زمان بازی کودکان با خاک، به این مسئله توجه کنند که کودک دست آلوده خود را به چشم هایش نزند.

* افرادی که جوشکاری انجام می دهند، نباید بدون عینک محافظ کار کنند چون این مسئله می تواند باعث التهاب چشم و التهاب شود.

* شست و شوی دائم چشم ها می تواند در پیشگیری از عفونت چشم پیشگیری کند.

* خانم هایی که به آرایشگاه مراجعه می کنند باید حتما لوازم آرایشی شخصی به آرایشگاه با خود ببرند تا به دلیل استفاده مشترک از لوازم آرایشی به عفونت چشم مبتلا نشوند.

* هنگام کار با کیبورد کامپیوتر، نباید دست ها را به چشم ها زد چون انجام این کار می تواند به راحتی باعث ابتلا به عفونت شود.

* برای شنا باید حتما به استخرهای معتبر مراجعه کرد چون در صورت نامناسب بودن آب استخر احتمال ابتلا به عفونت چشم وجود دارد.

* استفاده از عینک های مخصوص شنا، می تواند از ابتلا به عفونت های احتمالی چشم پیشگیری کند.

* ترشحاتی که در اثر ابتلا به عفونت به وجود می آیند نباید با دست، تمیز کرد چون انجام این کار می تواند باعث تشدید عفونت شود.

روبوسی عید ، با چشم قرمزها روبوسی عید نکنید!


ویدیو مرتبط :
‫داستان روبوسی تو عید دیدنی‬‎