هفت اشتباه تاثیر گذار داوری علیه پرسپولیس در لیگ پانزدهم


بازی های پرسپولیس در این فصل، پر از اشتباهات داوری بود و در این گزارش به همه آنها اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است.

این جمعه را ما همیشه بعد از یک اشتباه تاثیر گذار داور، از زبان مسئولان داوران می‌شنویم اما این فصل این اشتباهات داوری علیه پرسپولیس به قدری بوده که جزئی از بازی این تیم شده است و صدای هواداران پرسپولیس و مسئولان این تیم را در آورده است.

پرسپولیس در این فصل یازده مسابقه در لیگ برتر و سه بازی هم در جام حذفی انجام داده است و تقریبا در نیمی از مسابقات این فصل پرسپولیس داوران علیه این تیم سوت  اشتباه زدند.

هفته دوم، اولین  اشتباه

پرسپولیسی‌ها از بازی هفته اول مقابل پدیده به داوری جهانبازی اعتراض داشتند اما بعد از بازی مشخص شد که با وجود انتقادات پرسپولیسی‌ها داور اشتباه تاثیر گذاری نداشته، اما در هفته دوم و زمانی که پرسپولیس برای مسابقه با استقلال خوزستان به اهواز رفته بود  اولین اشتباه داوری علیه این تیم رقم خورد.

در دقیقه 36 مسابقه، ضربه وحشتناک و محکم ادوارد سوارز، بازیکن استقلال خوزستان به زعم کارشناسان، کارت قرمز داشت که محسن ترکی تنها به یک کارت زرد بسنده کرد، پرسپولیس آن مسابقه را دو بر یک باخت تا اعتراض آنها نسبت به داور شدید شود.

هفته سوم، اشتباهات تاثیرگذار

درهفته سوم پرسپولیس برابر سپاهان قرار گرفت و این بازی یکی از پر حاشیه ترین مسابقات بود. 

کارشناسان درباره این بازی نظرات متفاوتی را داشتند اما بیشتر آنها معتقد بودند که خطای پنالتی برای پرسپولیس و یک پنالتی برای سپاهان گرفته نشد. بعضی از کارشناسان همچنین معتقد بودند که در دقیقه پنجم مسابقه مدافع سپاهان باید از زمین اخراج می‌شد. حسین زرگر در این دیدار قضاوت پر حرف و حدیثی را داشت و پرسپولیس هم چهار بر دو از سپاهان باخت.

هفته چهارم، محرومیت چهار جلسه‌ای داور

در هفته چهارم لیگ برتر پرسپولیس برابر ذوب آهن قرار گرفت. علیرضا فغانی در این دیدار اشتباهات تاثیر گذاری را علیه تیم پرسپولیس رقم زد.

اولین اشتباه داور پنالتی پرسپولیس بود که در هنگام زدن ضربه پنالتی چند قدم جلو آمد و در نهایت توپ را هم مهار کرد. این پنالتی به دلیل جلو آمدن دروازه بان باید تکرار می‌شد، اما بیشترین اعتراض پرسپولیسی‌ها به خطای پنالتی بود که فغانی در دقایق پایانی برای ذوب آهن گرفت. توپی  که به بدن محسن بنگر برخورد کرد را داور خطای هند و پنالتی تشخیص داد.

در انتهای مسابقه هم فغانی بنگر را از زمین اخراج کرد که هنوز هم هیچ کس دلیل این اخراج را نمی‌داند.

پرسپولیس در این دیدار با اشتباه تاثیر گذار داور نتیجه را واگذار کرد و فغانی هم چهار جلسه از قضاوت محروم شد.

هفته ششم، باز هم پنالتی اشتباه به ضرر پرسپولیس

مسابقه پرسپولیس و سایپا درهفته ششم و توپی که در دقیقه 60 در محوطه جریمه به سر رامین رضاییان برخورد کرد و احمد صالحی هند پنالتی تشخیص داد.

پرسپولیس این مسابقه را هم با اشتباه تاثیرگذار داور دو به یک باخت.

پرسپولیس و ملوان در جام حذفی، اخراج اشتباه طارمی

این دیدار به جز اخراج اشتباه مهدی طارمی، صحنه تاثیر گذار دیگری نداشت. به عقیده کارشناسان، کارت زرداول طارمی که به علت سر خوردن به بازیکن ملوان برخورد کرد، اشتباه بود، پرسپولیس این بازی رایک بر صفر برد. البته حاجی پور قضاوت این دیدار را  بر عهده داشت.

هفته نهم، دو صحنه مشکوک

داوری بازی پرسپولیس و سیاه جامگان بر عهده اشکان خورشیدی بود و دو صحنه مشکوک هم داشت. صحنه اول به توقف مهدی طارمی در محوطه جریمه سیاه جامگان مربوط می‌شود که اکثر کارشناساان اعتقاد داشتند که پنالتی نبود و صحنه دوم هم به گل تیم سیاه  جامگان مربوط می‌شود که در صحنه گل اوت به اشتباه به نفع سیاه جامگان اعلام شده بود. پرسپولیس این بازی را دو بر یک برد و حرف و حدیث  خاصی هم بعد از بازی به وجود نیامد.

بازی با ذوب آهن در جام حذفی- حذف پرسپولیس با اشتباه داور

آخرین اشتباه داوری علیه تیم پرسپولیس به آخرین دیدار این تیم برابر ذوب آهن مربوط می‌شود. جایی که قضاوت پر حرف و حدیث یدا... جهانبازی در صحنه اخراج دروازه بان پرسپولیس حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد.

توپی که بیرون از  محوطه جریمه به سینه دروازه بان پرسپولیس برخورد کرد و داور به اشتباه هند گرفت و ایمان صادقی را اخراج کرد. پرسپولیس در این دیدار حدود 100 دقیقه، ده نفره بازی کرد و در نهایت دو بر صفر باخت و از جام حذفی کنار رفت. این قضاوت به شدت صدای اعتراض پرسپولیسی‌ها را در آورد و جهانبازی هم چهار جلسه از قضاوت محروم شد.

این اشتباهات تاثیر گذار داوری علیرغم پرسپولیس، صبر هوادارن و مسئولان این تیم را لبریز  کرده و حتی  مدیر عامل این تیم، تهدید به  کناره گیری پرسپولیس از لیگ کرده است.

این اشتباهات داورها گاهی باعث عذر خواهی آنها از پرسپولیس شده است. مثل عذر خواهی فغانی به دلیل اشتباهش در هفته چهارم علیه این تیم و همچنین در آخرین مسابقه پرسپولیس برابر ذوب آهن هم داور و کمک داور مسابقه از پرسپولیسی‌ها عذر خواهی کردند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سوژه روز؛ اعتراض به داوری های تاثیر گذار در لیگ یک