سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ماجرای آب ریزش بینی چیست؟


ماجرای آب ریزش بینی چیست؟ایسنا/ محققان در امریکا از معمای آب‌ریزش بینی پرده برداشتند.
دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه کلرادو بر این باورند دستگاه تنفسی تحت تاخت و تازهای مداوم قرار دارد و بینی، نخستین خط دفاعی بدن به شمار می‌آید.
اغلب و به ویژه با گرم‌شدن هوا، حملات آلرژن‌ها شروع می‌شود و بدن را به جنگ با این تهدید وامی‌دارند. در این بین، میلیون‌ها نفر به آبریزش بینی دچار می‌شوند و در نفش‌کشیدن دچار مشکل هستند.
محققان تاکنون دلیل آبریزش بینی را نمی‌دانستند و آن را به آلودگی هوا، عواطف قوی یا حتی غذاهای تند نسبت می‌دادند و قادر به ارائه درمانی خاص نبودند. هم‌اکنون دانشمندان دانشگاه کلرادو به رهبری تامس فینگر، دلیل این عارضه را دریافته‌اند و چنین دستاوردی می‌تواند به ارائه درمان در این زمینه بینجامد.

فینگر و تیمش سلول‌هایی را در بینی‌های موش‌ها یافته‌اند که می‌تواند کلید حل این معما باشد. این سلول‌ها موسوم به «سلول‌های chemosensory انفرادی» محرک‌های بالقوه را شناسایی کرده و آن‌ها را به پایانه‌های عصبی حس‌کننده درد می‌فرستند. این عصب‌ها سپس ماده‌ای را ترشح می‌کنند که مولفه‌های دفاعی بدن به نام «واکنش التهابی» را تحریک می‌کند. نتیجه، آب‌ریزش و مشکلات تنفسی مرتبط با آن است.
جزئیات این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
ماجرای دست گل به آب دادن از این جا آب میخوره.........