آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ذائقه ها/ یک لازانیای بدون گوشت برای گیاه خواران


ذائقه ها/ یک لازانیای بدون گوشت برای گیاه خوارانپارسه گرد/ طرز تهیه لازانیای ماگرو
یک لازانیای بدون گوشت برای گیاه خوارانِ طرفدار لازانیا. این لازانیا بیشتر در جنوب ایتالیادرست می شود. پنیرهای لذیذ ایتالیایی باعث خوشمزه شدن این لازانیا می گردند. این میزان مواد برای 6 نفر مناسب می باشد. این لازانیا در مدت 1 ساعت و 20 دقیقه آماده می شود.
چی لازم دارم:
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی ریز خرد شده 60 گرم
سیر ریز خرد شده 3 حبه
پیاز کوچک ریز خرد شده 1 عدد
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
ریحان تازه ساتوری شده 5 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به میزان لازم
مواد لازم برای روی لازانیا
پنیر ریکوتا 3 پیمانه
پنیر پارمژان رنده شده 2 پیمانه
جعفری تازه ساتوری شده ¼ پیمانه
پنیر موزارلا 240 گرم
لازانیای خام 12 ورق
چه جوری درست میشه:
داخل یک تابه، مقداری روغن می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. پیاز را ریز خرد می کنیم و آن را داخل روغن تفت می دهیم تا نرم شود. سیر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس گوجه فرنگی و ریحان را به آنها اضافه کرده و با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. حرارت را ملایم کرده و می گذاریم به مدت 30 دقیقه بماند تا بپزند.
برای آماده کردن لازانیا،½ پیمانه از سس گوجه فرنگیی که درست کرده ایم را داخل یک ظرف مناسب برای لازانیا می ریزیم و آن را با کمی آب رقیق کرده و کاملاً پخش می کنیم.
یک لایه لازانیا روی آنها می چینیم و باز هم روی آن کمی سس گوجه فرنگی می ریزیم. لایه لازانیا را کاملاً با سس می پوشانیم. یک لایه دیگر از لازانیا و سس روی آنها می گذاریم. سپس مخلوط پنیر ریکوتا و موزارلا را روی سطح آن پخش می کنیم.
5 لایه به همین شکل ایجاد می کنیم. روی آخرین لایه، یک لایه دیگر لازانیا می چینیم و روی لازانیا را با سس می پوشانیم و کمی پنیر موزارلا روی آن می چینیم. روی سطح آن پنیر پارمژان و جعفری می پاشیم و روی آن را با فویل می پوشانیم.
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. لازانیا را به مدت 30 دقیقه داخل فر داغ می گذاریم تا بپزد. سپس آن را از فر خارج کرده و فویل روی آن را بر می داریم و باز هم به مدت 10 دقیقه آن را داخل فر می گذاریم. لازانیا را از فر خارج کرده و آن را سرو می کنیم.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پارسه گرد


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه سس پاته و لازانیای گوشت