دستگیری رکوردداران سرقت خودرو در کرج +عکس


 به گزارش مشرق، سردار کامرانی صالح رئیس پلیس استان  البرز دیروز در نشست خبری از افتتاح قرارگاه تخصصی مبارزه با سرقت در استان البرز با مدیریت پلیس آگاهی خبر داد.

وی گفت: با توجه به  تلاش‌ها و کوشش‌های صورت گرفته در روزهای گذشته باند بزرگ سرقت خودرو در شهر کرج شناسایی شد و 14 عضو این باند که 3 زن و 11 مرد هستند، دستگیر شدند.مرتضی، رشید، پیمان، کریم، رامین، فرشید، محمود،  اکبر، امید، حمید و علی، مهناز، سحر و صغری که باور نمی‌کردند خیلی زود ردیابی شوند در بازجویی‌ها وقتی خود را در برابر مدارک علمی پلیس دیدند چاره‌ای جز رازگشایی نداشتند.

رئیس پلیس استان البرز گفت: دزدان با تشکیل تیم‌های 3 یا 4 نفره در محله‌های مختلف خودروها را سرقت می‌کردند و البته به چند خانه نیز دستبرد زده‌اند.

سردار کامرانی صالح درباره شگرد سرقت این باند گفت: دزدان با استفاده از یک سوئیچ ساده در کمین خودروهای پارک شده در خیابان‌های مختلف کرج می‌نشستند و در یک فرصت مناسب براحتی خودروها را به سرقت می‌بردند. آنها سرقت 30 خودرو را به گردن گرفته‌اند که در بازرسی از مخفیگاه‌هایشان 10 خودروی سرقتی کشف و به مالباخته‌ها بازگردانده‌ شد.

بنابر این گزارش، تنها یکی از اعضای این باند فراری بوده و پلیس با در اختیار داشتن مشخصات این مرد وی را تحت تعقیب گرفته است.

دستگیری رکوردداران سرقت خودرو در کرجگفت‌وگو با رئیس باند

امید 32 ساله  که رئیس اصلی باند دزدان است گفت: من و همه اعضای باند شیشه‌ای هستیم و بارها به زندان افتاده‌ایم.

وی افزود: هزینه مصرف شیشه  وادارمان می‌کرد سرقت کنیم. من پدر هستم و نزدیک به یک ماه می‌شود که با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده‌ام اما در همین مدت کم چاره‌ای جز سرقت ندیدم و به حدود 30 سرقت دست زده‌ام.

سرهنگ گل صباحی رئیس پلیس آگاهی نیز گفت: دزدان، خودروهای سرقتی را در نقاط مختلف شهر پارک می‌کردند و به آنها قفل فرمان می‌زدند تا در سرقت‌های بعدی از آنها استفاده کنند.وی افزود: طی سال‌های گذشته این برای نخستین بار است که چنین باند بزرگی از دزدان خودرو ردیابی شده است.


ویدیو مرتبط :
"دستگیری باند حرفه ای سرقت خودرو"