«آنگ لی» به عنوان برنده جایزه کارگردانی بریتانیا انتخاب شد


«آنگ لی» به عنوان برنده جایزه کارگردانی بریتانیا انتخاب شدمهر/ آنگ لی جایزه کارگردانی از جوایز بریتانیا ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.
جوایز بریتانیا جایزه کارگردانی امسال خود را به آنگ لی کارگردان برنده اسکار داد.
جایزه جان شلزینگر از جوایز بریتانیا برای دستاوردهای کارگردانی در تاریخ ۲۸ اکتبر در مراسمی که در هتل بورلی هیلتون برگزار می‌شود، به آنگ لی اهدا خواهد شد.
کرین برین رییس بفتای لس‌آنجلس دیروز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: آنگ لی از بزرگترین کارگردان‌های بصری زمان ماست، با زمینه کاری بین‌المللی فوق‌العاده که با انتخاب‌های شجاعانه و نگاهی‌ برانگیزنده‌ و بی‌وقفه کار می‌کند.
این مدیر سینمایی با تحسین این کارگردان تایوانی گفت: وی جایگاه ویژه‌ای در قلب بفتای لس‌آنجلس دارد و ما در انتظار گرامیداشت فعالیت‌های حرفه‌ای او هستیم.
آنگ لی جوایز متعددی برای فیلم‌های «کوهستان بروک‌بک» و «زندگی پای» دریافت کرده که جایزه کارگردانی اسکار از جمله آنهاست.
اهدای جوایز بریتانیا درواقع گرامیداشت تلاش فرهنگی بفتای لس‌ آنجلس برای گرامیداشت استعدادهای بریتانیایی و جهانی است که از طریق کارشان ارتباطی قوی با صنعت فیلم بریتانیا نیز داشته‌اند. در این شب همکاری بین صنعت سینمای بریتانیا و آمریکا نیز گرامی داشته شد.
سم مندس، مایک نویل، دنی بویل، کریستوفر نولان، دیوید ییتس، کوئنتین تارانتینو و کاترین بیگلو از برندگان پیشین جایزه شلزینگر بوده‌اند.
آنگ لی اکنون در حال ساخت «پیاده روی طولانی نیم عمر بیلی لین» است که کریستین استوارت، وین دیزل، گرت هدلوند، استیو مارتین و کریس تاکر در آن نقش آفرینی می‌کنند. یک بازیگر تازه‌کار به نام جو آلوین در نقش بیلی لین ۱۹ ساله در این فیلم بازی می‌کند.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
برنده جایزه بهترین رقاص یك سرباز انتخاب شد