سعودی ها بدون AFC در جهنم آزادی ، ترس چشم بادامی ها از کی روش


مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه فردا قرعه کشی می شود و این احتمال وجود دارد که ایران و عربستان بار دیگر همگروه شوند.

سعودی ها بدون AFC در جهنم آزادی ، ترس چشم بادامی ها از کی روشبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر  مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه فردا و در مقر AFC  در کوالالامپور،قرعه کشی می شود و تیم ملی کشورمان نیز با هدایت مبهم کی روش می تواند به صعود در بزرگترین آوردگاه جهانی امیدوار باشد.

در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا ، ایران بالاتر از استرالیا در صدر رنکینگ آسیا است و این به معنای سرگروهی ایران و استرالیا در قرعه کشی مرحله نهایی مقدمانی جام جهانی 2018 روسیه است که فردا برگزار می شود.

همانطور که پیش بینی می شد، برتری 2 گله یوزپلنگان ایرانی برابر عمان، صدرنشینی تیم ملی کشورمان در قاره آسیا را تداوم بخشید و استرالیا نیز با برد قاطع برابر اردن توانست گوی سبقت را از سایر رقبا و مدعیان قاره از جمله کره جنوبی و ژاپن ربوده و خودش را به جایگاه دوم برساند تا در کنار ایران در سید یک قرار بگیرد.

در این بین کره جنوبی و ژاپن دو مدعی شرق قاره با قرار گرفتن در رده های دوم و سوم آسیا در سید دو قرار خواهند گرفت تا یکی از آنها حریف ایران در مرحله نهایی باشد، دو تیمی که هر کدام از رویارویی با ملی پوشان ایرانی هراس دارند و تقابل با استرالیا را به هم گروهی با ایران ترجیح می دهند به خصوص کره ای ها که خاطرات خوشی در سال های گذشته از ایران و کی روش ندارند.

اما عربستان سعودی هم با ایستادن در پله پنجم در کنار ازبکستان رده ششمی تیم های حاضر در سید سه خواهند بود تا احتمال رویارویی ایران با عربستان بار دیگر شکل بگیرد.

این اتفاق که می تواند سرو صدای زیادی به راه بیاندازد به خصوص پس از تمام تنش های اخیر و گرفتن میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و میزبانی عمان از نمیندگان ایران و سعودی ها.

مسلما اگر این اتفاق رخ بدهد فیفا به عنوان برگزار کننده اصلی مرحله نهایی جام جهانی زیر بار گرفتن میزبانی از کشورها به خاطر مسائل سیاسی نخواهد رفت و سعودی ها می بایست در جهنم آزادی به مصاف شاگردان کی روش بروند.

در سایر سیدها نیز امارات و چین در گروه چهارم ، قطر و عراق هم در سید پنجم و تایلند و سوریه هم در سید شش قرار گرفتند تا گروه های دشواری در مرحله نهایی جام جهانی 2018 پیش روی آنها قرار بگیرد با این تفاسیر می توان ابراز امیدواری کرد که در قرعه کشی فردا ،کارلوس کی روش و شاگردانش با خوش شانسی در گروه آسانی قرار بگیرند.

در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی که فردا قرعه کشی می شود ، 12 تیم در 2 گروه 6 تیمی به مصاف یکدیگر می روند و سپس 2 تیم نخست هر گروه راهی روسیه و تیم های سوم رودررو یکدیگر قرار می گیرند و برنده آن ها به مصاف تیم چهارم کونکاکاف می رود.

آسانترین گروه ممکن برای یوزپلنگان ایرانی همگروهی با تیم های کره جنوبی ، ازبکستان، چین ، قطر و تایلند است و در سخت ترین گروه نیز ، شاگردان کی روش می بایست به مصاف ژاپن ، عربستان ، امارات ، عراق و سوریه بروند.

انتهای پیام 


ویدیو مرتبط :
چشم و هم چشمی چشم بادامی ها در کار کردن!