آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



«پیتزای سیاه» پیشنهاد شما برای شام امشب


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.22 - 20:03

«پیتزای سیاه» پیشنهاد شما برای شام امشب

آخرین خبر/ شام امشب را به پیشنهاد مخاطبان آخرین خبر آماده کنید.
از بین رشته پلو قیسی، شامی با کشمش، خوراک میگو و پیتزای سیاه بیشتر مخاطبان به گزینه 4 یعنی پیتزای سیاه رای دادند. امیدواریم از میل کردن این غذا در کنار خانواده لذت ببرید.
چی لازم دارم ؟
آرد سفید: 275 گرم
آرد روگن: 25 گرم
آرد سبوس:50 گرم
روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای‌‌خوری
شکر: یک قاشق چای‌خوری
مخمر فوری: 3 قاشق مرباخوری
آب گرم: یک پیمانه-250میلی‌لیتر
مواد لازم سس روما:
کنسرو گوجه‌فرنگی: 2 قوطی، خرد کرده
سیر: نصف بته، رنده شده
پیاز متوسط : یک عدد، خلالی شده
فلفل دلمه قرمز: 2 عدد
آویشن: یک قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
آرد: یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا روغن مایع یک‌‌چهارم پیمانه
مواد مورد نیاز برای تاپینگ 2 پیتزای متوسط:
بادمجان متوسط: 3 عدد، حلقه‌حلقه
اسفناج: 200 گرم، پخته و ساطوری
قارچ: 4 عدد، ورقه‌ورقه
پیاز کوچک: یک عدد، خردشده
پنیر موتزارلا: 200 گرم
نمک و فلفل: به میزان لازم
چه طوری بپزم؟
1- همه مواد خشک را در یک کاسه بزرگ الک کنید.
2- روغن و سه‌چهارم آب را وسط خمیر ریخته و با نوک انگشتان به آرامی مخلوط کنید. باقی آب را کم‌کم به خمیر اضافه کنید و هر وقت احساس کردید خمیر تمام آرد را جذب کرده بقیه آب را نگه دارید.
3- خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده، 10 دقیقه ورز دهید تا به شکل یک خمیر نرم با رنگ روشن که دقیقا مثل خمیر بازی است، درآید.
4- خمیر را ببندید و گرد کنید. آن را در همان کاسه بزرگ چرب شده گذاشته و رویش را سلفون بکشید. کاسه را در یک جای گرم یک ساعت قرار دهید تا حجمش حداقل دوبرابر شود.
5- خمیر را مجددا روی سطح آردپاشی حداکثر یک دقیقه ورز دهید تا بادش بخوابد.
6- خمیر را نصف کرده و هرکدام را به اندازه یک بشقاب پیتزا ی 30 سانتی‌متری پهن کنید.
طرز تهیه سس روما:
1.روغن را در یک قابلمه کوچک روی شعله متوسط داغ کنید. پیاز را 5 دقیقه در آن تفت دهید سپس سیر را اضافه کرده و تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه دهید.
2- فلفل دلمه‌ای را روی اجاق گاز یا درون فر گریل کنید تا پوست آن کاملا بسوزد، سپس آنها را 20 دقیقه داخل کیسه فریزر در بسته بگذارید تا بخار کند و پوستش به آسانی کنده شود. پوست و دانه‌های داخل فلفل‌ها را دور ریخته و گوشت آن را ساطوری کنید.
3- گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و نصف لیوان آب‌جوش را به مواد اضافه کنید روی شعله کم با در بسته سس را آنقدر بپزید تا آب آن کشیده شده و غلیظ شود. گهگاه آن را هم بزنید تا ته نگیرد. نمک و فلفل و آویشن را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.
طرز تهیه پیتزا:
بادمجان‌ها را نمک فراوان بپاشید و حداقل نیم ساعت در آبکش بگذارید تا تلخ آبش خارج شود، سپس آن را شسته و خشک کنید. مقداری روغن مایع را در یک تابه روی شعله زیاد داغ کرده و بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید تا هر دو طرف حلقه‌ها کمی طلایی شود. روغن آن را با حوله کاغذی بگیرید.
اسفناج پخته شده را با دست حسابی بچلانید تا تمام آب آن گرفته شود.خمیر را که در بشقاب پهن کرده‌اید با چنگال سوراخ‌سوراخ کنید. روی هر خمیر 3 قاشق غذاخوری از سس را پخش کنید.دوسوم پنیر را روی سس به صورت یکنواخت پهن کنید.
اسفناج، بادمجان، قارچ و پیاز را روی آن پخش کرده و باقی پنیر را روی آن بریزید. کمی با دست مواد را فشار دهید. 2 قاشق غذاخوری زیتون روی هر پیتزا بریزید و آن را 20 تا 30 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد بپزید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
گرونترین پیتزای دنیا درایران....پیتزای میلیونی یوسف ابا