هافینگتون پست:اربعین باید در کتاب گینس ثبت شود


محمد حسین رنجبران در اینستاگرام شخصی خود از ریزبینی و دقت نشریه معروف آمریکایی «هافینگتون پست» پیرامون زیارت میلیونی اربعین خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛   محمد حسین رنجبران مدیر گروه مستند شبکه قرآن و معرف سیما در اینستاگرام شخصی خود اینگونه نوشت :  در حالی که بسیاری از رسانه‌های دیداری و شنیداری جهان امروز با سکوت خود از کنار باشکوهترین اجتماع بشری به راحتی در حال گذشتن هستند، اما در این میان نشریه معروف آمریکایی «هافینگتون پست» در مقاله ای به زیارت میلیونی اربعین حسینی پرداخته است.هافینگتون پست می نویسد :"اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی جهان است و با این وجود، احتمالاً شما تاکنون چیزی در مورد آن نشنیده‌اید. اربعین هر تجمع دیگری را در نظر کوچک می‌کند و در سال گذشته جمعیت آن به مرز ۲۰میلیون نفر رسید.هافینگتون پست می افزاید:

 «یک بخش از این مراسم سوگواری که هر مشاهده کننده ای را بهت زده می‌کند دیدن این صحنه است که هزاران چادر که آشپزخانه های موقت هستند، توسط روستاییان منطقه در کنار مسیر زائران برپا شده است. گردانندگان موکب ها جلوی زائرین را می‌گیرند، با آن‌ها راه می‌روند و از ایشان خواهش می‌کنند که دعوت شان را بپذیرند که اغلب شامل یک مجموعه کامل از خدمات ویژه است: در ابتدا پاهای شما ماساژ داده می‌شود، سپس غذای گرم و خوشمزه تعارف می‌کنند و بعد از آن از شما دعوت می‌شود که همانجا استراحت کنید و بخوابید، در حالی که لباس‌های شما شسته و اتو زده می‌شود و بعد از بیداری به شما تحویل می‌ گردد.

 البته همه این کارها رایگان است.» به نوشته هافینگتون پست «در واقع نام شیعیان باید در چند زمینه در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس ذکر شود:بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه،طولانی‌ترین سفره غذاخوری،بالاترین میزان غذای رایگان، بیشترین افراد داوطلب برای خدمت در یک واقعه که تحت خطر قریب‌الوقوع بمب‌گذاری ‌های انتحاری اتفاق می‌افتد.» تنها نگاه به انبوه جمعیت، نفس شما را بند می‌آورد و آنچه که به این نمایش عظیم اضافه می‌شود، این است که هرچه شرایط امنیتی بدتر می‌شود، افراد بیشتری انگیزه پیدا می‌کنند که تروریست‌ ها را به چالش بکشند و به آن‌ها ثابت کنند که نمی‌توانند سد راه زائرین شوند. لذا، این مراسم سوگواری تنها یک مراسم مذهبی نیست، بلکه نشانه پر رنگی از مقاومت است.

حسین کیست؟ سوالی با این عمق که می‌تواند باعث شود خیلی افراد دین خود را تغییر دهند. این سوال تنها زمانی می‌تواند پاسخ داده شود که شما خود با پای پیاده به حرم حسین رفته باشید.»به نوشته هافینگتون پست « نام شیعیان باید در گینس ثبت شود + اینستاپست

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مراسم تشییعی که در کتاب گینس ثبت شد