آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



طبع من/ اطلاعاتی که باید درباره «ماست» بدانید


طبع من/ اطلاعاتی که باید درباره «ماست» بدانیدحس خوب/ در توصیف خواص ماست هر آنچه بدانیم، کم دانسته‌ایم. با خوردن ماست سلامت‌ بدن را تامین و تضمین کنید، چرا که ماست سرشار از پروتئین و بسیاری از ویتامین‌های لازم بدن و مواد مغذی است. ماست دارای انواع ویتامین ‌B‌ است که برای سلامت‌ پوست ضروری است، همچنین حافظه را تقویت می‌کند.
مواد و ترکیبات موجود در ماست، برای پیشگیری از سرطان‌ها و رفع مشکلات گوارشی بسیار موثر است. کلسیم‌ و ویتامین ‌C و D‌ موجود در ماست موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و عفونت‌های روده‌ای را برطرف می‌کند. شیر در اثر ترکیب با باکتری به ماست تبدیل شده و علاوه بر خواص شیر، اسید فولیک و کولین تولید می‌کند. این مواد مغذی بدن را نیرو بخشیده و توده عفونت‌های تخمیری را کاهش داده و معده را تقویت کرده و به هضم غذا کمک فراوانی می‌کند. لاکتوز موجود در ماست از روده‌ها حفاظت می‌کند و خطر سرطان روده را کاهش داده و باکتری‌های مضر را از روده دفع و جذب غذا را آسان می‌کند.
ماست تازه و شیرین طبیعت گرم دارد و هر چه ماندگاری آن بیشتر شود، طبیعت آن‌رو به سردی می‌رود. ماست میزان قابل توجهی منیزیم و پتاسیم دارد که برای بدن ضروری است. همچنین مقداری اسیدلاکتیک در ماست وجود دارد که موجب تشکیل ماده‌ای به نام کلا ژن می‌شود. این ماده برای ترمیم سلول‌های مرده پوست مفید بوده و به پوست شادابی و رطوبت داده و ضد چروک پوست است و از پیری پوست جلو گیری می‌کند و برای درمان لکه‌های پوست هم مفید است.
برای این منظور لازم است چند قطره آبلیمو را با ماست مخلوط کنید و روی پوست مالیده و شاهد شفافیت پوست خود باشید. افرادی که با مصرف شیر دچار نفخ می‌شوند، می‌توانند ماست را جایگزین شیر کرده و از خواص آن بهره‌مند شوند. ماست ضدالتهاب و ضدحساسیت بوده و برای همه گروه‌های سنی به‌خصوص کودکان و سالمندان مفید است. تا جایی که پزشکان معتقدند برای پیشگیری و مقابله با اکثر دردها، ماست قوی‌تر از پنی‌سیلین عمل می‌کند.
میزان کالری:
یک لیوان ماست کم چرب حدود 155 کیلو کالری و مقدار قابل توجهی پروتئین، کربوهیدرات و کمی چربی دارد . چربی ماست بستگی به چربی شیر آن دارد. یک لیوان ماست معادل 200 گرم ماست است. شیر را تازه مصرف کنید. هر چقدر از تاریخ مصرف آن بگذرد، از میزان مواد مغذی آن کاسته می‌شود.

منبع: حس خوب


ویدیو مرتبط :
اطلاعاتی در مورد ۱۰ ناشناخته را بدانید