حملات 11 سپتامبر داعش در فرانسه/ 153 نفر کشته شدند/ اعلام آماده باش در رم و نیویورک + تصاویر


داعش حملات و گروگان گیری شب گذشته پاریس را که به کشته شدن دست‌کم 153 نفر انجامید، حملات 11 سپتامبر فرانسه نامید.

به گزارش ؛ چندین حمله و انفجار در نزدیکی استادیوم محل برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه به کشته شدن دست‌کم 153 نفر منجر شده است.

داعش بر روی صفحه توییتر خود نوشته است: "پاریس در آتش" گروه تروریستی داعش در صفحات اجتماعی خود با به عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی اعلام کرده است که «این حملات 11 سپتامبر فرانسه است.»** تعداد عملیات های تروریستی 7 عملیات بوده است. تروریست ها از مردمی که در شب تعطیلی به خیابان ها آمده بودند به رگبار بستند.** فرانس ۲۴: گروگان گیری در سالن کنسرت پاریس

فرانسوا اولاند با تدابیر شدید امنیتی از استادیوم خارج شده و راهی وزارت کشور شد. 

** یکی از حملات تروریستی با نارنجک و در درب ورودی ورزشگاه انجام شده که موجب مسدود شدن درب ورزشگاه محل بازی آلمان و فرانسه شده است.

دو انفجار دیگر در یک لباس فروشی و یک رستوران صورت گرفته که گفته میشود افرادی در لباس فروشی به گروگان تروریستها در آمده اند.

این حملات تاکنون 18 کشته و 60 زخمی بدنبال داشته است.

** پاریس به حالت منطقه جنگی درآمده است و وحشت در تمامی شهر موج می زند و صدای آموبلانس ها در همه جا شنیده می شود.

تروریست ها از شلوغی خیابان ها در شب تعطیلی استفاده کردند و این شهر را به خون کشیدند.

** شهر پاریس به 20 منطقه تقسیم شده است، مهاجمین به منطقه دهم که در مرکز شهر و یک منطقه توریستی هست حمله کرده اند و همچنان درگیری بین مهاجمین و نیروهای پلیس در این منطقه ادامه دارد.

** تعداد افرادی که در سالن باتکالان به گروگان گرفته شده اند 100 نفر است و همچنین در این سالن 35 نفر کشته شده اند که این نشان می دهد آمار کشته ها خیلی بیش از آمار اعلام شده باشد.

** دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در اولین واکنش به حادثه پاریس اعلام کرده است که از شنیدن این خبر یکه خورده است.

** اوباما گفت: تمام تلاش خود را برای همکاری با فرانسه به منظور پیگرد تروریست ها مبذول خواهیم کرد.

** صدراعظم آلمان «حملات تروریستی» پاریس را که شامگاه جمعه رخ داد و دهها کشته برجا گذاشت محکوم کرد. مرکل در بیانیه ای افزود: « ما درباره اخبار و تصاویری که از پاریس رسیده است شوکه شده ایم، در این زمان به قربانیان این حملات تروریستی، نزدیکان آنها و همه ساکنان پاریس فکر می کنیم.»

** در پاریس شرایط جنگی اعلام شده است و بنابر این شرایط همینک نیروهای ارتش فرانسه برای کمک به پلیس در نقاط مختلف این شهر مستقر شدند.

** پلیس فرانسه اعلام کرده است برای دست گیری گروگانگیران دور تا دور سالن باتکالان را مین گذاری کرده است و از تله های انفجاری استفاده کرده است.

** یک منبع آگاه به فرانس 24 گفت که افراد گروگان گرفته شده در سالن کنسرت پاریس"یک به یک" توسط گروگانگیران در حال کشته شدن هستند و اجساد آنها در این سالن پراکنده است

** شبکه الجزیره اعلام کرد: پس از چند ساعت درگیری، عملیات رهایی گروگانها در پاریس انجام شد و تروریستها کشته شدند.

**  دقایقی پس از اعلام پایان گروگان گیری، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در محل گروگانگیری در پاریس حضور یافت.

** شبکه الجزیره در خبری فوری از اعلام حمایت و ابراز همبستگی دبیرکل ناتو با دولت فرانسه خبر داد.

** شبکه العربیه در خبری فوری گزارش داد: فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه مشارکت خود را در نشست گروه بیست در ترکیه لغو کرد.

** دبیرکل سازمان ملل و مقامات شماری از کشورها حملات تروریستی پاریس را که دهها کشته بر جا گذاشت، محکوم کردند.

** دولت ایتالیا از افزایش تدابیر شدید امنیتی در این کشور به دنبال حملات تروریستی پاریس خبر داد.

** بیل دو بلایسو شهردار نیویورک اعلام کرده است که این شهر در حالت آماده باش بوده و برای مواجهه با هر گونه عملیات احتمالی آمادگی دارد.

** جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در نشست خبری که ساعاتی بعد از حملات تروریستی پاریس برگزار شد، با محکوم کردن این حملات تروریستی با مردم و دولت فرانسه ابراز همدردی کرد.

** در پی انفجارها و گروگانگیری در پاریس، فرودگاه بین المللی «اورلی» این شهر بسته و همه مسافرتهای تحصیلی در فرانسه در تعطیلات آخر هفته لغو شد.

** مقامات شماری از کشورهای عربی از جمله قطر، عربستان، مصر و امارات حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند. ** دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با فرانسه ابراز همدردی کرد.

انفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟ + تصاویرانفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟ + تصاویر انفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟ + تصاویرانفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟ + تصاویرانفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟انفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟انفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟انفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟انفجار‌های مرگبار، تیراندازی و گروگان‌گیری در پاریس/ 60 نفر کشته شدند/ واکنش داعش چه بود؟ + تصاویر

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
حملات تروریستی در پاریس با بیش از 153 کشته در روز جمعه