مستندهایی که امروز از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود


مستندهایی که امروز از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رودمیزان/ خواندن کیفرخواست عمومی متهمان واقعه آمل توسط شهید لاجوردی در «تاریخ شفاهی ایران»، روایت زندگی پدر مطالعات خلیج فارس در «به ایران جاودانی‌ام» و افشای فیلم بازجویی از جوان کانادایی در «چهار روز در گوانتانامو» روز یکشنبه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
«هفت شگفتی جهان صنعت» با پخش در ساعت 16 هفت شگفتی جهان صنعت در وقایع دوران انقلاب صنعتی را به نمایش می‌گذارد.

بررسی هفت شاهکار مهندسی جهان
در این مجموعه هفت شاهکار مهندسی از جمله پل بروکلین، کشتی بزرگ، فانوس دریایی بل راک، سیستم فاضلاب لندن، کانال پاناما، خط آهن عظیم و سد هوور که در انقلاب صنعتی رخ داده، بررسی می‌شوند.

در این مستند افرادی همچون رابرت لیندسی، اریک جی‌آندرسن و جورج آنتونی راوی قصه‌های مختلف هستند و خط اصلی مجموعه در ارتباط با فعالیت‌های مختلف دنیای تکنولوژی در عصر صنعت و بنای چند اثر پرشکوه صنعتی در شهر نیویورک است.

ارائه روایتی مستند از دوران قاجاریه تا پیروزی انقلاب اسلامی موضوع قسمت سوم مجموعه «میراث جاودان» است که ساعت 17 روز یکشنبه روی آنتن می‌رود.

درد و رنج‌های مردم غزه در یک مستند

«اشکهای غزه» روایتگر اشکهای کودکان غزه در حملات قبلی رژیم اشغالگر قدس به آنان است و به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم و کودکان بی‌گناه فلسطینی را نشان می‌دهد. همچنین در بخشی از این مستند، کودکان از درد و رنجهای خود و آرزوهای بر باد رفته‌شان سخن می‌گویند.

این مستند خارجی از وحشیگری اسرائیلی‌ها در برابر کودکان بی‌دفاع صحبت می‌کند و تصویرگر آینده کودکانی است که گذشته آنان به دست نیرو‌ها و عمال رژیم اشغالگر قدس از دست رفته است.

«اشکهای غزه» تا سه شنبه 29 دی هر شب ساعت 17:40 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

کیفرخواست عمومی متهمان واقعه آمل

شبکه مستند سیما همزمان با سالروز فرار شاه معدوم، قسمت‌های جدیدی از مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» مربوط به گروهک مارکسیست سربداران جنگل را روی آنتن می‌فرستد.

در قسمت دوم این مجموعه که ساعت 19 به مدت 60 دقیقه در جدول پخش قرار دارد، کیفرخواست عمومی تمام مته‌مان واقعه آمل، توسط شهید سیداسدالله لاجوردی خوانده می‌شود.

افشای فیلم بازجویی از جوان کانادایی در زندان گوانتانامو

«چهار روز در گوانتانامو» مستندی است که به داستان افشای فیلمی چهار ساعته از هفت روز بازجویی جوان 16 ساله کانادایی در زندان گوانتانامو می‌پردازد. این مستند در 50 دقیقه ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
‫واکنش عجیب مجری زن اخبار سیما به همکاران پشت صحنه‌ روی آنتن زنده شبکه خبر‬‎