نتانیاهو: هم اکنون زمان ترمیم شکاف میان یهودیان آمریکا درباره ایران فرا رسیده است


نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اکنون زمان ترمیم شکاف بوجود آمده میان یهودیان امریکا بر سر توافق هسته ای ایران فرا رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از یهودیان امریکای شمالی خواست بعد از یک سال اختلافات عمیق در درون جامعه یهودیان بر سر مخالفت شدید او با توافق هسته ای مورد حمایت امریکا با ایران، در پشت این رژیم متحد شوند.

نتانیاهو یک روز بعد از برداشتن گامهایی برای ترمیم مناسبات با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در مجمع فدراسیون های یهودی امریکای شمالی گفت سال گذشته از جهت دیپلماتیک و بیان تند احساسات سال خاصی بود اما اکنون تصمیم گرفته شده است تا دو طرف در کنار هم باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت : اهمیتی ندارد چه اختلاف نظرهایی در درون جامعه یهودیان وجود داشته است. حفظ وحدت مردم ما بالاترین اهمیت را دارد. اکنون ما بیش از همیشه باید باهم برای وحدت مردم یهود و تضمین امنیت دولت یهود تلاش کنیم. 

نتانیاهو اظهار داشت ملاقات روز دوشنبه او با اوباما در کاخ سفید «خیلی خوب » بود و او رئیس جمهوری امریکا را به علت تعهدش به « اتحاد بدون تزلزل» بین دو کشور تحسین می کند.

دو رهبر، تاریخی از رویارویی های سرد در کاخ سفید با یکدیگر بویژه در دوره تلاش اوباما برای حصول به یک توافق هسته ای با ایران را دارند. هدف از ملاقات روز دوشنبه آنها حرکت به جلو و پشت سرگذاشتن این مناقشه بود.

تقویت روابط بین امریکا و رژیم صهیونیستی می تواند به هموار شدن راه برای بسته کمک های نظامی جدید ده ساله امریکا به این رژیم کمک کند. اوباما روز دوشنبه به نتانیاهو گفت او می خواهد شروعی محکم به گفتگوها در این مورد بدهد.

رژیم صهیونیستی که اصلی ترین متحد امریکا در خاورمیانه است بر اساس اعلام منابعی در کنگره امریکا خواهان دریافت کمک بی سابقه پنج میلیارد دلار در سال از امریکاست. یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی این رقم را تائید کرد و گفت یک هیئت امریکایی ماه آینده برای بررسی جزئیات این کمک به اسرائیل سفر خواهد کرد.

نتانیاهو خطاب به فدراسیون های یهودی گفت :" من عمیقا تعهد او (اوباما) را به تقویت امنیت اسرائیل در زمانی که خاورمیانه روز به روز خطرناک تر از همیشه می شود تحسین می کنم"

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
زمان انقلاب یادگیری فرا رسیده است!