فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ششمین دوره جشنواره عمار آغاز شد/مادر شهیدان خالقی پور: مردم ایران، عمارهای رهبری‌اند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اولین دوره جشنواره در سالگرد حماسه‌ی نهم دی ماه سال 89 برگزار گردید و حدود بیست اثر، هم‌زمان در سی نقطه از کشور، از جمله چند روستا، به صورت مردمی اکران شدند. شکل و شمایل غیر متعارف اولین دوره‌ی جشنواره‌ی عمار در ساختار سینمایی کشور، توجهات بیشتری را به سوی خود جلب کرد. به طوریکه در سال دوم برگزاری، با استقبال مردم مواجه شد و 320 اثر ارسالی هنرمندان و فیلمسازان به جشنواره دوم عمار در 300 نقطه از کشور اکران شدند.

نقطه عطف جشنواره در یک اسفندماه 91 و بعد از جشنواره سوم اتفاق افتاد. دیدار جمعی از دست اندرکاران، داوران و برگزیدگان جشنواره فیلم عمار با رهبر معظم انقلاب، مسیر این را استوارتر از گذشته پیش برد. حالا بعد از گذشت شش سال، جشنواره مردمی عمار روز به روز بزرگتر می‌شود و ششمین دوره آن با حضور جوانهای فیلمساز و مردم انقلابی ایران بر پا می‌شود. بر اساس زمانبندی این دوره از جشنواره، فیلمهای جشنواره عمار از روز تاریخی 9 دی تا 16 دی‌ماه در سالن های سه گانه سینما فلسطین تهران به نمایش در می‌آید.

لحظاتی پیش آیین افتتاحیه ششمین دوره جشنواره عمار، در سالن حجاب با قرائت قرآن آغاز شد. در افتتاحیه این جشنواره که با حضور خانواده شهدای مسیحی و شهدای اهل سنت مبارزه با داعش برگزار می‌شود، از  برگزیدگان بخش‌های «نماهنگ»، «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»، «فیلم ما» و «نقد و مقالات سینمایی» و «پوستر فیلم» تقدیر می‌شود. در این مراسم خانواده شهید مصطفی صدرزاده فرمانده محبوب گروهی از رزمندگان فاطمیون و خانواده شهیدان تقوی‌فر، غلامحسین حیدری و ...  نیز حضور دارند که دو ردیف ابتدایی صندلی‌های سالن را به همراه تعداد دیگری از خانواده‌های این عزیزان و رزمندگان فاطمیون و ... تشکیل می‌دهند.

در این دوره  با کلوچه‌های محلی بانوان پیشمرگه نهاوندی از میهمانان مراسم افتتاحیه پذیرایی می‌شود؛ بانوان پیشمرگ نهاوندی علاوه بر تهیه و ارسال کلوچه های محلی برای رزمندگان، بدلیل خیانت‌های منافقین مواد غذایی را پیش از ارسال به جبهه‌ها تست می‌کردند تا مبادا توسط منافقین آلوده و مسموم شده باشد و به همین خاطر هم به زنان پیشمرگ معروف شدند. علی رضا افتخاری، محمد گلریز از هنرمندان عرصه موسیقی در این مراسم حضور دارند. گلریز عضو هیأت داوران بخش نماهنگ این جشنواره مردمی است. نادر طالب‌زاده دبیر این دوره از جشنواره عمار به همراه سید رسول منفرد دبیر اجرایی این جشنواره نیز حضور دارند. علی صدری‌نیا اجرای این مراسم را بر عهده دارد.

پخش زنده این مراسم از شبکه پنج سیما نیز آغاز شده است. در ادامه این مراسم کلیپی کوتاه از «ننه عصمت» پخش شد. او بانویی بود که برای رزمندگان دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی دستکش می‌بافت و در این کلیپ از زنان  این مرز و بوم خواست تا برای رزمندگان مدافع حرم دعا کنند و در اظهار نظری نمادین برای جلب کمک‌های مردمی از مخاطبان این جشنواره دعوت کرد تا به حمایت از مدافعان حرم بپردازند. در انتهای این کلیپ اعلام شد که جشنواره عمار در روزهای برگزاری جشنواره آماده دریافت کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت اسلامی است.

مادر شهیدان خالقی‌پور: همه مردم ایران، عمارهای رهبر انقلابند/جشنواره عمار، مردمی بماند

مادر شهیدان خالقی‌پور به همراه پدر این شهدا یکی از مهمانان این جشنواره بود که در ابتدای این مراسم به روی سن آمد و به ایراد سخنرانی پرداخت. او با تبریک ایام ولادت حضرت رسول‌ اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: خدا را شاکرم که جشنواره عمار هر سال بهتر از قبل و پربارتر از گذشته در حال برگزاری است. امیدوارم که این جشنواره که از نام آن مردمی بودنش مشخص است، همچنان مردمی بماند. از انقلاب به این طرف رسم بر این است که عده ای چهره مشهور و مسئول مشخص در جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کنند اما مهمانان این جشنواره همه از جنس مردم و خانواده شهدا هستند. خانواده‌هایی که از شیرین‌تر از جان‌هایشان گذشتند و امروز در حاشیه قرار گرفتند، مجدداً در رأس توجهات این جشنواره قرار گرفتند.

مادر شهیدان خالقی‌پور به مهمانان ساده و بی آلایش این جشنواره در دوره‌های گذشته اشاره کرد که قهرمانان واقعی و حامی انقلاب هستند و همچنان بی ادعا پای کار انقلاب می‌مانند و گفت: اگر روزی عمار یار نابی برای امیر المومنین(ع) بود امروز تمام مردم ایران عمارهای رهبر معظم انقلاب هستند. این انقلاب و ان‌شاءالله این جشنواره بیش از گذشته جهانی و بین‌المللی شوند و پرچم انقلاب را در گوشه گوشه جهان به اهتزاز در خواهند آورد.

این خبر تکمیل می‌شود ...

انتهای‌پیام/


ویدیو مرتبط :
پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار چگونه آغاز شد؟