فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بزرگ ترین فرش دست بافت کشور با نقش هنری آذرقلم در خوی رونمایی شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، این فرش در مساحت 102 متر در عرض دو سال توسط 15 هنرمند قالیباف شهرستان خوی بافته شده است.
این فرش در طرح ها و نقش های بسیار زیبا بافته شده و برای بافت آن بیش یک میلیون گره استفاده شده است.
نقشه این فرش آذرقلم بوده و به سفارش کشور عمان و در مدت دو سال بافته شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در آیین رونمایی از این فرش ارزشمند با بیان اینکه این اثر هنری یکی از ظریف ترین و ارزشمندترین فرش های ابریشمی تولیدی در کشورمان محسوب می شود، گفت: برای تولید این فرش بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: فرش ریزماهی خوی و افشار تکاب به لحاظ استحکام دوام و کیفیت و استفاده از طرح و نقش های بی بدیل و بی نظیر و استفاده از مواد اولیه مرغوب از شهرت جهانی برخوردار بوده و به عنوان دو برند در فهرست جهانی و ملی به نام استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.
اسکندری بیان کرد: امسال در حمایت از صنعت فرش دست بافت، این صنعت در اولویت برنامه های حمایتی این اداره کل قرار دارد.
حسین سیوانی فرماندار شهرستان خوی هم در این آیین از تولید سالانه بیش از 100 هزار مترمربع فرش در خوی خبر داد و گفت: شهرستان خوی یکی از قطب های تولید فرش با قطعات بزرگ در کشورمان است و فرش ریزماهی این شهرستان در برند جهانی به ثبت رسیده است.
سالانه در استان آذربایجان غربی بیش از 400 هزار متر مربع فرش دست بافت تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود و این استان یکی از قطب های مهم تولید فرش دست بافت در کشور است و در این صنعت بیش از 70 هزار نفر اشتغال دارند.
7128/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رونمایی از بزرگ ترین پرچم ایران در خوی