فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آلبوم بی کلام ریما منتشر شد


به گزارش روز شنبهٔ خبرنگار موسیقی ایرنا، آلبوم ریما با نوازندگی رحمان اسداللهی (گارمان) و وحید اسداللهی (نقاره)، بر مبنای ملودی های محلی آذربایجانی و به پیروی از ردیف موسیقی ایرانی پدید آمده است.
آلبوم ریما دارای شش قطعه است که در میان آن ها، دو قطعهٔ درآمد سه گاه نیز از ساخته های تارنواز بزرگ آذربایجانیِ موسیقی ایران، روانشاد استاد غلامحسین بیگجه خانی است. قطعهٔ پایانی آلبوم، یعنی «سُلوی نقاره»، از ساخته های وحید اسداللهی است که به شکل تصویری در آلبوم قرار داده شده است.
«سازِ قارمون که در گویش آذری، گارمون شنیده می شود، شکلی از ساز آکاردئون آلمانی است که به دست کریستین فردریش لودویک بوشمن، در سال 1822 میلادی ساخته شد، اما در ورای مرزهای آلمان بسیار مورد توجه قرار گرفت و در اروپای شرقی و روسیه به چنان محبوبیتی رسید که گویی ساز ملّیشان است.
با پیوستن سرزمین قفقاز در میانه های قرن نوزدهم میلادی به روسیه و بعدها اتحاد جماهیر شوروی، طبیعتاً این ساز به فرهنگ های بومی قفقازی، همانند آذری، ارمنی و گرجی نیز سرایت کرد. در این میان، آذری ها برخورد متفاوتی با ساز مهمان داشتند؛ چنانکه امروزه دیگر نمی توان گفت که گارمون همان آکاردئون است، زیرا صدایی می دهد که تنها در حوزهٔ موسیقی آذربایجان قابل درک است، نه جای دیگر» (از بروشور آلبوم).
رحمان اسداللهی (زادهٔ 1330) نوازندگی ساز گارمون را نزد دایی خود و یک نوازندهٔ قدیم این ساز، به نام علی اکبر افرنگی، می آموزد و با گوش دادن به نواخته های طبیب دمیرُف تجربهٔ خود را تکمیل می کند. وی در سال 1992 در جشنوارهٔ موسیقی آلمان مقام نخست نوازندگی را به دست آورده است.
آلبوم موسیقی ریما به همت مؤسسهٔ رهگذر هفت اقلیم روانهٔ بازار موسیقی شده است.
فراهنگ**3067**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گروه "هاگ " آلبوم "رانش" را منتشر كرد !