پیوند صنعت و دانشگاه مهم‌ترین برنامه انجمن مواد متالوژی دانشگاه امام


دبیر انجمن علمی مواد - تکنولوژی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) گفت: برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه مهم‌ترین برنامه پیش روی این انجمن است.

مهدی آقا احمدی دبیر انجمن علمی مواد متالوژی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، با اشاره به اینکه یکی از وظایف انجمن علمی مواد - متالوژی کمک به اساتیدی است که فرصت کافی برای انتقال کامل مفاهیم دروس را ندارند، اظهار کرد: این انجمن با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید، این مشکل را برای دانشجویان رفع می‌کند.

وی افزود: فراهم کردن شرایطی که دانشجویان بتوانند از کارخانه‌ها بازدید و با آینده شغلی خود از نزدیک آشنا شوند از دیگر وظایفی است که انجمن علمی مواد - متالوژی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) بر عهده داشته و تاکنون نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.

آقا احمدی با اشاره به نرم افزار شبیه سازی اباکوس abaqus خاطرنشان کرد: استفاده از این نرم افزار شبیه ساز قدرتمند در کارگاه‌های آموزشی سبب افزایش علم دانشجویان و کاهش هزینه‌های مادی موجود می‌شود.

دبیر انجمن علمی مواد – متالوژی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره)، با بیان اینکه این نرم‌افزار خارجی بوده و بسیار دقیق عمل می‌کند، ادامه داد: نرم افزار شبیه سازی اباکوس abaqus فشار، کشش و انتقال حرارت را شبیه سازی کرده، باعث می‌شود آزمایش‌ها روی ماده خام انجام نشده و ماده خام موجود در واقعیت از بین نرود.

وی با بیان اینکه طبق آئین‌نامه موجود در انجمن‌های علمی حضور 5 نفر عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل در گروه ضروری است، اضافه کرد: به سبب فعالیت‌های گسترده این انجمن استقبال خوبی صورت گرفته و اکنون حدود 15 نفر در این انجمن فعالیت موثر داشته و در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدیدها نیز همکاری می‌کنند.

آقا احمدی تصریح کرد: معرفی رشته مادر مواد- متالوژی به دانشجویان ورودی جدید و همچنین دانشجویان در رشته‌های دیگر، بالا بردن سطح علمی اعضای انجمن و خودکفایی علمی اعضا از اهداف این انجمن به شمار می‌رود.

دبیر انجمن علمی مواد - متالوژی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در پایان با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با برگزاری همایش چهره‌های ماندگار ایران، صنعتگران نیز به همراه دکتر حجازی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) حضور یافتند، گفت: برنامه آینده این انجمن در اردیبهشت ماه سال 95 نشست این صنعتگران با اساتید و دانشجویان است تا ارتباط و تعاملی قوی بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روز باز دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی مواد