سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه 4 تا 5 دندان پوسیده دارند


سلامت نیوز:مدیر گروه سلامت بهداشت و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: شرکت‌های بیمه گر به دلیل هزینه‌های بالای دندانپزشکی مقید به تحت پوشش قرار دادن بیمه مردم در زمینه مشکلات دهان و دندان نیستند که این موضوع آسیب بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا،دکتر امیررضا مهرعلیان، درباره مشکلات رشته دندانپزشکی در کشور گفت: قیمت‌های زیاد مواد و تجهیزات دندانپزشکی یکی از اصلی ترین مشکلات دندانپزشکان در حوزه سلامت دهان و دندان محسوب می‌شود.

وی در ادامه فزود: مشکل دیگر زیربار هزینه‌ها نرفتن توسط سازمان‌های بیمه‌گر در حوزه دندان است به شکلی که شرکت‌های بیمه مقید به تحت پوشش بیمه قرار دادن مردم در زمینه مشکلات دهان و دندان نیستند و این موضوع آسیب بزرگی است.

نوسانات دلار بر قیمت مواد دندانپزشکی وارداتی تاثیر می‌گذارد
مدیر گروه سلامت بهداشت و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه سلامت مردم به عملکرد دولت، دندانپزشکان و بخش بیمه کشور مربوط است، بیان کرد: در زمینه خدمات دهان و دندان بیمه خاصی وجود ندارد و پرداختی مردم در این حوزه به شدت بالا است البته دلایل آنان این است که مواد مصرفی و تجهیزات عموماً وارداتی هستند و در این باره دندانپزشکان مقصر نیستند حتی با تغییرات دلار در سال اخیر قیمت مواد مصرفی دندانپزشکی سه برابر شده است.

عموم مردم از پرداخت هزینه‌های بالای دندانپزشکی ناراضی هستند
مهرعلیان، گفت: تعرفه‌های بخش دندانپزشکی ما از نظام پزشکی به وزارت بهداشت واگذار شده است که تعیین کننده قیمت خدمات این وزارت خانه شد، البته تغییر سه برابری بر روی هزینه خدمات اعمال نشده، حتی در برخی سال‌ها تعرفه ها ثابت مانده است و این شرایط باعث شده که در بخش دندانپزشکی پرداخت از جیب مردم زیاد باشد و عموم مردم از این موضوع رضایت مندی ندارند.

وی با بیان اینکه با توجه به سنگینی هزینه‌ها ما باید به موضوع پیشگیری بپردازیم، تاکید کرد: در این باره باید نیروهایی مانند بهداشت کاران و رشته‌های حد فاصل پیش از درمان را تربیت کنیم و در بحث پیشگیری در سطح یک و دو برنامه ریزی را انجام دهیم تا شاهد پوسیدگی در سنین پایین نباشیم.

دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه 4 تا 5 دندان پوسیده دارند
مدیر گروه سلامت بهداشت و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: از دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه آزمون سلامت گرفته می‌شود و دهان و دندان آنان در کنار قد و وزن معاینه می‌شود که در همان مرحله ابتدایی شاهد 4 یا 5 دندان پوسیده از دانش آموزان هستیم و این موضوع نشان از عدم توجه به موضوع پیشگیری است که باید در مهدکودک‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ورود بهداشت کاران دهان و دندان به موضوع پیشگیری مانع از خروج ارز از کشور است
مهرعلیان، با اشاره به اینکه مادران پیش از بارداری باید به سلامت دهان و دندان خود توجه کنند تا در دوران بارداری سلامت خود و آینده کودک را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: در این باره رشته‌ای مانند بهداشت کار دهان و دندان بسیار مهم است تا سلامت دهان و دندان ارتقاء یابد و به این شکل با کاهش هزینه‌ها برای جلوگیری از خروج ارز از کشور کمک کننده خواهند بود.


ویدیو مرتبط :
جشن انقلاب دانش آموزان در مدرسه مفتاح دانش