نصیری اولین طلایی کشتی آزاد ایران در آسیا


آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران با پیروزی مقابل حریفی از قزاقستان به مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا دست یافت و یونس سرمستی نیز در 57 کیلوگرم به عنوان پنجمی بسنده کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا یونس سرمستی آزادکار وزن 57 کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف باتبولدسودنامداش از مغولستان رفت و در پایان با نتیجه 16 بر 8 شکست خورد و به کسب عنوان پنجمی در این رقابت‌ها قناعت کرد.

سرمستی پیش از این در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر آتایف از ترکمنستان برد. سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یوسوکه کاوانو از ژاپن 10 بر 2 پیروز شد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل تومار ساندیپ از هند 10 بر 8 شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

همچنین میثم نصیری نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران نیز در دیدار فینال مقابل نورلان بکژانوف از قزاقستان با نتیجه 13 بر صفر به برتری رسید و گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

وی پیش از این در دور اول با نتیجه 10 بر صفر یامسام جیراوات از تایلند را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل معروف نورالله‌یف از ازبکستان با نتیجه 12 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و در این مرحله نیز حریف مغولستانی خود را 13 بر 2 شکست داد. نصیری در مرحله نیمه نهایی مقابل کامای ماساکوزو از ژاپن با نتیجه11 بر صفر به برتری دست یافت.

در ادامه این رقابت‌ها مصطفی حسین‌خانی در وزن 74 کیلوگرم و رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫کسب مدال طلای میثم نصیری در مسابقات کشتی آزاد آسیا‬‎