پاسخ قاطعانه لاریجانی به رسایی و منتقدان برجام


علی لاریحانی در جلسه علنی عصر یكشنبه در پاسخ به تذكر حمید رسایی این مطلب را بیان كرد.

حمید رسایی در تذكر شفاهی خود گفت: مطابق قانون مجلس پس از شش ماه از توافق هسته ای ، باید دولت گزارشی را به مجلس ارائه دهد ، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.


وی گفت: طبق نامه رهبری دولت مكلف است اگر تحریم جدیدی صورت گیرد مجلس و كشور اقدامات خود را در زمینه هسته ای متوقف كنند كه البته اورانیوم را یك كاسه داده ایم و شما گفتید كه كیك زرد را گرفتیم ولی از نظر من چنین اتفاقی رخ نداده است.


نماینده مردم تهران ادامه داد: وظیفه دولت حفظ حقوق مردم است كه باید فشار آوریم و اگر برجام منفعتی دارد كه به نظر من ندارد، باید تصمیم جدیدی در باره اقدامات خود در باره برجام بگیریم.
وی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: نمی دانم چند جلسه هیات نظارت برجام تشكیل جلسه دادند. به غیر از دو سه جلسه ای كه پیش از سال جدید برگزار شده ، فكر نمی كنم در سال جدید جلسه ای تشكیل شده باشد.


علی لاریجانی در پاسخ به تذكر شفاهی حمید رسایی گفت: آن مطلبی كه رهبری گفتند كه پلكانی به تعهدات خود عمل كنیم، برای این بود كه آنها كلك نزنند و مواد را نگیرند و كیك زرد ندهند ، ولی اول آنها كیك زرد را دادند و بعد ما آنها را دادیم .


وی خطاب به رسایی ادامه داد: من موافق نظر شما هستم كه وزارت خارجه باید گزارشی تشریحی در باره اقداماتی كه در برجام انجام شده است ارائه دهد و من به شما می گویم كه نباید همه چیز را سیاه نشان دهیم. یكی از مهم ترین كارهایی كه در برجام انجام شد بستن پرونده ( پی . ام . دی) بود كه مساله كوچكی نبود. مساله فروش نفت نیز در حال حل شدن است و چند روز پیش به من گفتند امروز یك میلیون و 700 هزار بشكه نفت می فروشیم كه با احتساب میعانات گازی بیش از دو میلیون و 500 هزار بشكه می شود.


عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح كرد: آنها می خواستند فروش نفت ما را به صفر برسانند و این ضیقی كه اتفاق افتاد به خاطر این بود كه چند صباحی از چاه ها برداشت نمی شد و حالا باید گاز به آنها تزریق شود تا دو باره بتوانیم برداشت نفت كنیم.


وی یكی دیگر از دستاوردهای برجام را بسته شدن قطعنامه 1929 دانست و آن را دستاورد بزرگی عنوان كرد و گفت: وزارت خارجه باید گزارش مشروحی از برجام به مجلس ارائه دهد.


سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین نیز در تذكر شفاهی اظهار داشت: در باره برجام ما تعهدات مان را نقد انجام دادیم و فراتر از تعهدات مان عمل كردیم ولی دشمن به وعده های خود عمل نمی كند ، پس ادامه اجرای برجام درست نیست و اگر دولتی ها در باره برجام حرف نمی زنند، حداقل به یاوه گویی های جان كری پاسخ دهند.


كمال الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در اعتراضی به هیات رئیسه در باره اجازه ندادن به موافقین و مخالفین گزارش بودجه برای سخنرانی از جایگاه تذكر داد و افزود: برخی می خواهند با سیاه نمایی به ناحق برجام را زمینگیر كرده و روزگار ملت و دولت را سیاه كنند.


علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات نیز خواهان اقدام متقابل ایران در باره بد عهدی غربی ها در توافقنامه هسته ای شد.

ایرنا


ویدیو مرتبط :
اعتراض رسایی به سکوت لاریجانی درباره برجام