فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



طرح برنامه ششم درمورد آموزش عالی اقدامی ارشمند است


علیرضا منادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا افزود: واگذاری امور به بخش خصوصی در هر زمینه ای ارزشمند و پسندیده است.
وی گفت: برنامه ششم توسعه در امر آموزش عالی نیز به شرط اینکه سبب افزایش شهریه ها نشده و بار مالی بیشتری به دانشجویان تحمیل نکند، طرحی سودمند خواهد بود.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح پیشتر درمورد غیرانتفاعی ها هم انجام شد و اکنون شاهد فعالیت این مراکز آموزشی با افزایش نداشتن شهریه های ثابت و متغییر آن هستیم.
بر اساس پیشنهاد لایحه برنامه ششم توسعه که هنوز نهایی نشده است، تمامی واحدهای دانشگاه های علمی ــ کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی و 50 درصد واحدهای دانشگاه پیام نور تا پایان سال دوم برنامه ششم منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می شود.
در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه که سازمان مدیریت به دولت پیشنهاد کرده و نیاز به مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی دارد، آمده است: به منظور انسجام بخشی به نظام آموزش عالی کشور و ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و بهره وری بر اساس اقتصاد مقاومتی، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس شاخص هایی نظیر جمعیت، سابقه تأسیس و مختصات جغرافیایی، موظفند نسبت به ادغام ساختار و بودجه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و یا واگذاری آنها به بخش غیردولتی با تصویب شورای عالی اداری تا پایان سال اول برنامه اقدام کنند.

** ادغام آزمون های ورودی تحصیلات تکمیلی طرحی غیرمفید است
منادی در ادامه با اشاره به طرح ادغام آزمون های ورودی تحصیلات تکمیلی نیز اظهار داشت: از ابتدا مخالف این طرح در مجلس شورای اسلامی بوده ام.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آزمون بسیار پیچیده و مجهزی دارد و نیازی به ادغام آزمون های ورودی تحصیلات تکمیلی نیست.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف نظر برخی افراد که معتقدند این طرح سبب عدالت آموزشی در کشور می شود؛ بنده معتقدم اجرایی شدن آن به نفع آموزش عالی کشور نیست.
وی ادامه داد: پیشتر جوانان در چندین آزمون این فرصت را داشتند که در دانشگاه های کشور ثبت نام کنند اما هم اکنون فقط یک بار فرصت آزمون دارند.
رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اجرایی شدن این طرح مرکز آزمون بسیار پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل و بسیاری از کارمندان آن نیز بیکار می شوند.
طرح ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه های دولتی و آزاد از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده و کلیات آن به تصویب رسیده است؛ در حال حاضر جزئیات طرح در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.
با اجرای این طرح سنجش و ارزیابی متقاضیان دوره های تحصیلات تکمیلی به صورت کامل و جامع انجام می شود و هم سوابق تحصیلی و هم نتایج آزمون داوطلبان اعمال خواهد شد.
منادی در ادامه اظهار داشت: هر چند کلیات این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است اما سعی داریم در کمیسیون آموزش حداقل دو بند این طرح را تغییر دهیم.
وی تصریح کرد: بهره مندی از مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و نیز حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و یا رییس مرکز سنجش این دانشگاه در شورای سنجش آموزش از جمله مواردی است که سعی داریم این موارد را در این طرح به تایید برسانیم.
فراهنگ**9187**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افشای طرح جاسوسی سازمان CIA درمورد برنامه اتمی ایران