فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سالن تئاتر مولوی احیا می شود


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، حسن معجونی که در حال برگزاری کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر در مرکز تئاتر مولوی است، پس از بازدید از مراحل پایانی دوباره سازی این مرکز اظهار داشت: تئاتر مولوی در تاریخ تئاترکشور ما جایگاه ارزشمند و قابل توجهی دارد و در دوره ای بخش عمده ای از تجربیات جالب، پیشرو و حتی عجیب تئاتری در این سالن رقم می خورد.
وی افزود: اما از همان زمان ها مشکلاتی هم داشته که تقریباً همه کسانی که در این سالن کار کرده اند به این مشکلات آشنایی دارند.
معجونی یکی از مهمترین مشکلات این سالن را ارتفاع کم آن دانست و گفت: خوشبختانه پس از بازسازی اخیر، این مشکل و بسیاری مسائل دیگر آن حل شده و فکر می کنم یکی از بهترین سالن های تئاتر تهران دوباره احیا شده است.
این مدرس دانشگاه با اشاره به هویت مرکز تئاتر مولوی و تئاتر دانشگاهی اظهار داشت: این سالن اساساً به لحاظ استاتیکی نشان می دهد که برای کارهای تجربی و دانشگاهی مناسب است؛ از طرفی امید همه ما هم برای آینده تئاتر کشور به دانشجویان است.
وی با ابراز علاقه نسبت به حضور دانشجویان در فعالیت های نمایشی خود، بیان کرد: تلاش می کنم مسیر دانشجویان را برای حضور در فضای حرفه ای هموار کنم؛ هرچند برخی از آنان علیرغم کارهای درخشانی که در زمان دانشجویی دارند، زمانی که وارد فضای حرفه ای می شوند کمی عجیب و غریب شده و دیگر آن کارهای دوست داشتنی را تکرار نمی کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، معجونی افزود: به هرحال باید این نسل جوان و دانشجویان خلاق، سالن داشته باشند و دوباره جریان تئاتر دانشگاهی را زنده کنند؛ برای دستیابی به این هدف بدون شک بهترین مکان برای آنها تئاتر مولوی است.
به گزارش ایرنا، تالار مولوی قدیمی ترین و معتبرترین تالار دانشگاهی کشور است که در سال 1353 با نمایش «بانوی سالخورده» نوشته فردریک دورنمایت و به کارگردانی زنده یاد حمید سمندریان افتتاح شد؛ این تالار محل ارائه آثار درخشان هنرهای نمایشی پس از انقلاب بوده و هنرمندان مطرحی چون اصغر فرهادی، علی رفیعی و خسرو خورشیدی در آن آثاری را خلق و ارائه کردند.
تقریباً می توان گفت تمامی هنرمندان مطرح کشور، حداقل یک اجرا را در تالار مولوی داشته اند و بسیاری از تجربه های پیشرو هنری خود را در این تالار عرضه کرده اند.
قریب به چهار سال پیش تالار مولوی به دلیل مشکلات عمده ای که در حوزه ساختمانی، تأسیساتی و تجهیزاتی داشت، تعطیل شد و یکی از پایگاه های مهم تئاتر دانشگاهی کشور از دست رفت.
دانشگاه تهران بازسازی تالار مولوی را در ابعاد مختلف ابنیه ای، تأسیساتی و تجهیزاتی، از تیرماه 93 آغاز کرده و در حال حاضر مراحل پایانی خود را سپری می کند، این تالار قرار است در روزهای آتی مجدداَ بازگشایی و به چرخه هنرهای نمایشی کشور اضافه شود.
فراهنگ**9362**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طراحی و تجهیز سالن آمفی تئاتر و همایش