موارد جدید سوء‌استفاده‌ جنسی صلحبانان از کودکان در آفریقای مرکزی


مقام ارشد حقوق‌ بشر سازمان‌ملل در خصوص اتهامات جدید مربوط به سوء‌استفاده از کودکان توسط صلحبانان خارجی در جمهوری آفریقای مرکزی به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، زید رعد‌ الحسین، مقام ارشد حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل اعلام کرد که چهار تن از کودکان دختر در این جمهوری اعلام کرده‌اند که افرادی آنها را مورد سوءاستفاده قرار داده‌اند که از نیروهایی بودند که به عنوان بخشی از عملیات اتحادیه اروپا مشغول به فعالیت هستند.

سال گذشته نیز اتهاماتی مربوط به هفت مورد سوء استفاده جنسی از کودکان علیه سربازانی که با هیئت‌های فرانسه و سازمان‌ ملل در جمهوری آفریقای مرکزی مشغول همکاری بودند، مطرح شد.

رعد الحسین در بیانیه خود آورده است: دو نفر از کودکان دختر که با آنها مصاحبه شده گفته‌اند که توسط سربازان هیئت یوفور (EUFOR) مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و دو تن دیگر اعلام کردند که به آنها مبالغی پول پرداخت شده تا به رابطه نامشروع با سربازان یوفور بپردازند.

رعد الحسین در ادامه بیانیه خود افزود: در حالی که ملیت برخی از سربازان ما هم‌چنان نامشخص است سه تن از این دختران اعلام کردند که این تجاوزکاران اعضای نیروهای یوفور متعلق به گرجستان بوده‌اند. سن این دختران مورد سوء استفاده‌ قرار گرفته 14 تا 16 بوده است.

یوفور در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا این اتهامات را بسیار جدی تلقی می‌کند اما مسئولیت هر گونه تحقیقات، اقدام انضباطی یا کیفری هم‌چنان با کشورهای عامل است.

زید رعد الحسین گفت که کارکنان حقوق بشر سازمان ملل نیز با دو کودک که در سال 2014 توسط سربازانی متعلق به نیروی سانگاریس فرانسه مورد تجاوز قرار گرفته بودند مصاحبه انجام دادند. 14 سرباز از این نیروی فرانسوی نیز به علت اتهاماتی مبنی بر اجبار کودکان به برقراری رابطه نامشروع در قبال غذا تحت بازجویی هستند.

کودکان دختر و پسری که مورد مصاحبه قرار گرفته بودند هنگام سوء استفاده 7 تا 9 ساله بودند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آموزش کودکان برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی