شعر گیلکی در حال فراموشی است


معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فرهنگ و هنر گیلان و شعر گیلکی در حال تبدیل شدن به ویترین و رو به فراموشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، سیدوحید فخر موسوی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر "مادر" که در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ و هنر، هویت و میراث ما محسوب می‌شوند و باید از آن‌ها پاسداری کرد.

او افزود: می‌توان به روش‌های مختلف از جمله برگزاری جشنواره‌ها، ابزار رسانه و مشارکت همگان در جهت پاسداری از فرهنگ و هنر خود گام برداشت.

معاون هنری ارشاد گیلان با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان صومعه‌سرا گفت: انتظار می‌رفت با توجه به علاقه‌مندان و هنردوستان این جشنواره بهتر از آن‌چه هست برگزار می‌شد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی امام‌جمعه صومعه‌سرا به نقش زنان و مادران اشاره و اظهار کرد: از دامان زن مرد به معراج می‌رسد و پشت هر مرد موفقی یک زن موفق است.

او بیان این‌که مادران باید با الگوگیری از حضرت فاطمه(س) نسبت به تربیت فرزندان خود تلاش کنند، افزود: خانه‌داری، رسیدگی به امور منزل، تربیت فرزندان و ساختن یک انسان از وظایف یک زن و مادر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این‌که بهشت زیر پای مادران است و مادران باید قدردان مقام و جایگاه خود باشند، خاطرنشان کرد: مادران باید در راستای تربیت فرزندان خود بر مبنای مبانی و اصول اسلامی تلاش کنند؛ چرا که فرزندان از بدو تولد از مادران خود الگو می‌گیرند.

در ادامه سیدمحمود رزمگیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: مادر نماد وحدت در جامعه و خانواده است، مادر تنها موجودی است که بی‌دلیل عشق می‌ورزد.

او انجمن شعر شهرستان را یکی از انجمن‌های فعال در سطح استان دانست و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق استعدادهای خلاق ادبی عموم شاعران علاقه‌مند و تقویت ارزش‌های اسلامی و دینی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: این جشنواره حاصل مشارکت و همکاری انجمن شعر و ادب، اداره فرهنگ و ارشاد صومعه‌سرا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

تعداد 110 اثر از 50 شاعر همزمان با فراخوان جشنواره شعر مادر از اواسط مهرماه تا تاریخ 10 آذر به دبیرخانه این جشنواره در صومعه‌سرا ارسال شده بود که از آثار ارسالی 13 اثر در بخش‌های کلاسیک، گیلکی، سپید و فاطمی برگزیده شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هسا شعر ( شعر گیلکی: آزا دار)از: داوود خانی لنگرودی