فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بداهه نوازی شهرام ناظری در رشت


به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از پیام های بسیار از اجرا تا لغو کنسرت ناگفته های شهرام ناظری و فرزندش در فضای مجازی ، این کنسرت پنجشنبه شب هشتم بهمن ماه در حالی به اجرا درآمد که استاد و مردم پوزش خواه شدند، استاد بدلیل کمبود امکانات و سرما از مردم عذرخواهی کرد و مردم از استاد، که در شهرشان سالنی در خور ندارند و سرانجام 15 دقیقه بداهه نوازی استاد و فرزندش مردم را به عشق موسیقی سرزمینشان برافروخت.
آفتاب پس از برف بعد از ظهر جمعه، درخشان بود و ساحل خزر در انزلی برف آگین و حافظ فرزند استاد شهرام ناظری بر قرار مصاحبه با ایرنا حضور یافت و بداهه نوازی کنسرت «ناگفته ها» را احترام استاد به موسیقی اصیل ایرانی عنوان کرد.
حافظ ناظری که چندی است با انتشار آلبوم های متعدد همچون بعد یازدهم و ناگفته ها و ... چهره جهانی یافته، زمانی که از عشق مردم به موسیقی سرزمینش سخن می گفت (بغض آلود) ، این عشق را تنها مختص این مرز و بوم می داند و می گوید: این عشق به هنر، موسیقی و هنرمند در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود و می بایست آن را قدر دانست.
وی که پدر را استاد خطاب می کرد، از استقبال مردم رشت با توجه به کمبود امکانات شگفت زده بود و اعلام کرد: کنسرت استاد بار دیگر بدلیل این شور و عشق به موسیقی، در بهار 95تمدید خواهد شد.
وی جهانی شدن موسیقی ایران را نیازمند یک اتحاد و همدلی بین هنرمندان این سرزمین دانست و افزود: موسیقی سنتی ایران، نیازمند آسیب شناسی جدیست.
ناظری، موسیقی را نوایی کائناتی توصیف کرد و گفت: بر همین اساس موسیقی بازتاب روح انسان است و به دل می نشیند، پس جهانی شدن برای آن ساده است و دنیا می تواند با آن ارتباط برقرار کند اما این موضوع نیاز به علم، مطالعه و جهان بینی دارد.
وی ادامه داد: موسیقی سرزمین ما سینه به سینه و بر مبنای بداهه نوازیست اما چند کنسرت در کشور برگزار می شود که در آن بداهه نوازی انجام شود؟
وی بیان کرد: بداهه خوانی ما در کنسرت ناگفته ها احترام به سنت بود و از حسن موسیقی ماست اما متاسفانه رو به قهقراست و نباید اجازه داد این اتفاق برای موسیقی اصیلمان رخ دهد.
ناظری از نگاه دلالانه برخی هنرمندان نسبت به موسیقی انتقاد و اضافه کرد: هنرمند نسبت به عشق مردم مسئول است و می بایست خود را در مقابل این عشق پاسخ گو بداند.
وی تاکید کرد: برای حفظ و اعتلای موسیقی سرزمینم، کارهای ناشدنی را شدنی خواهم کرد.
وی برگزاری کنسرت در جای جای ایران را اتفاقی مبارک توصیف و آرزو کرد همه استان های کشور از شرایط خوب و مطلوب برای برگزاری یک کنسرت استاندارد بهره مند شوند.
شهرام ناظری موسیقی دان، آهنگ ساز، خواننده و از برجسته ترین هنرمندان موسیقی ایرانی و استاد موسیقی مقام ایرانی است.
شهرام ناظری در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا بهره برده و طی 30 سال فعالیت توانسته سبک جدیدی از موسیقی که آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران است را به وجود آورد.
ناظری علاوه بر بهره گیری از شعرهای مولوی در زمینه استفاده و استوارسازی شعر معاصر پارسی بر روی موسیقی سنتی ایرانی نیز پیشرو بوده است.
از معروف ترین تصنیف های شهرام ناظری می توان به اندک اندک با شعر مولانا، آتشی در نیستان با شعر مجذوب علیشاه، کاروان شهید با آهنگ محمدرضا لطفی و شیدا شدم با شعر مولانا اشاره کرد که بیشتر آنها از ساخته های خود او هستند.
حافظ ناظری نیز یادگیری موسیقی را از 9 سالگی نزد پدر آغاز کرد. او ساز حافظ را بر اساس ساز سه تار و الهام از نام حافظ شیرازی ابداع کرده است.
مولویه، بعد یازدهم و ناگفته ها سه اثر انتشار یافته از حافظ ناظری است.
کنسرت شهرام ناظری و فرزندش حافظ با عنوان ناگفته ها هشتم بهمن ماه جاری در رشت برگزار شد و مورد استقبال بسیار مردم این سرزمین قرار گرفت.ک/4
گزارش از: مرضیه ضامن
1881/2007/1042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بداهه نوازی در چهارگاه استاد شهرام میرجلالی