سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



فوت و فن سوال کردن در جلسات خواستگاری


فوت و فن سوال کردن در جلسات خواستگاریخراسان/ فرقی نمی کند که به خواستگاری رفته اید یا قصد دارید به خواستگاری بروید یا برایتان خواستگار آمده است، یعنی چه دختر باشید چه پسر، نیاز دارید درباره طرف مقابل تحقیقات مفصلی انجام دهید تا با اطمینان خاطر به ادامه مسیر زندگی تان همراه با وی بیندیشید. این کار فوت و فن و مهارت هایی دارد و شیوه های مستقیم وغیر مستقیمی را در برمی گیرد. در این مطلب شیوه های مستقیم تحقیق و شناخت طرف مقابل را بررسی می کنیم.
این شیوه به چند عامل متکی است و به آن ها بستگی دارد که عبارتند از:
خودتان را بشناسید
شناخت شما از خودتان کامل باشد. یعنی اول شما از مجموع اهدافتان از زندگی، احساسات و هیجانات، علایق و نیازهای خودتان آگاهی خوبی داشته باشید تا بتوانید کاملا درک کنید که چه شخصی با چه ویژگی هایی به درد زندگی با شما می خورد و باید در مرحله شناخت طرف مقابل چه نکاتی را در وی ارزیابی کنید.
اعتماد به نفس داشته باشید
این که برای خودتان ارزش قائل باشید و به خودتان، علایق و احساساتتان احترام بگذارید و خود را لایق خوشبخت شدن بدانید، کمک می کند که به فردی شایسته و متناسب و لایق خودتان فکر کنید. همین نکته باعث می شود دقت بیشتری را برای شناخت طرف مقابل به کار ببرید و اگرنه لزومی ندارد با کسی وارد گفت و گو درباره ازدواج نشوید.
به گفت و گوی ازدواج اهمیت بدهید. برای این کار مطالعه و مشورت کنید. موضوعات مورد نظرتان را دسته بندی و اولویت بندی کنید.
شیوه مستقیم تحقیق درباره طرف مقابل شامل چه مواردی است؟
الف) گفت و گوی مستقیم با طرف مقابل/ این بخش مهم ترین بخش کار شماست که مسئولیت آن بر عهده خودتان است. برای این که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید وقت کافی برایش در نظر بگیرید و در شرایط مناسب به آن بپردازید. یعنی تنها حرف زدن با طرف مقابل ملاک نیست، چگونگی گفت و گو و شرایط و فضایی که در آن گفت و گو می کنید هم مهم است. برخی توصیه ها برای مدیریت این شرایط را بیان می کنیم:
جلسات گفت و گو را طولانی نکنید/ به خصوص در جلسات اول. به خودتان فرصت بدهید تا گام به گام با به دست آوردن شناخت بیشتر به او نزدیک شوید. توصیه می شود اولین جلسه گفت و گو از نیم ساعت تجاوز نکند و در آن به ذکر کلیات که مهم ترین اصول مورد نظر شماست، پرداخته شود. ارزیابی ظاهری طرف مقابل هم که در همان جلسه اول برای شما ممکن است و در صورتی که نمی توانید با آن کنار بیایید، این آشنایی و گفت و گو را به پایان برسانید.
خانواده عروس میزبان باشند/ حتما با هماهنگی خانواده ها به گفت و گو بپردازید و جلسات مربوطه را تعیین و تنظیم کنید. چند جلسه اول را با حضور خانواده ها به گفت و گو بپردازید. منظور این نیست که تمام صحبت هایتان را در حضور والدین مطرح کنید؛ بلکه با همراهی آن ها در محل گفت و گو که بهتر است در جلسات اول در خانه دخترخانم باشد، حاضر شوید و در اتاق دیگری که میزبان تعیین می کند، با هم صحبت کنید. در جلسات دوم و سوم می توانید تا یک ساعت و نیم الی دو ساعت با هم صحبت کنید.
برگه همراه داشته باشید/ نکات مد نظرتان را یادداشت کنید و به همراه داشته باشید. این کار اصلا بد نیست و نشان از تأمل و فکر شما درباره این موضوع دارد. می توانید برخی نکاتی را هم که طرف مقابل به شما می گوید و برایتان مهم یا مبهم است، یادداشت کنید.
سوال کنید. ماهرانه و هوشمندانه. در طرح سوالات به چند نکته دقت کنید:
- سوال کلی نکنید و به مصادیق اشاره کنید.
- سوالات کلی طرف مقابل را به چالش بکشید و بخواهید آن را برایتان باز کند و منظورش را کاملا دقیق و با ذکر جزئیات و مثال و مصداق توضیح دهد.
- از سوالات معکوس بهره بگیرید. مثلا به جای آن که بپرسید آیا اهل سفر و مسافرت هستید، بگویید: خیلی اهل مسافرت که نیستید، درست است؟
ب) راستگو باشید/ کسی از شما توقع ندارد بدون نقطه ضعف باشید چون شما یک انسان هستید اگر کسی این توقع را دارد، مشکل از اوست نه از شما.
ج) نقش بازی نکنید/ در تمام مراحل خودتان باشید و برای این که طرف مقابل شما را بپسندد نقش بازی نکنید. شما برای مدت طولانی و برای همیشه آن هم برای کسی که احتمالا همسر شما خواهد شد، نمی توانید نقش بازی کنید.
د) پس از گذشت چند جلسه و در صورت مثبت بودن فضای گفت وگوها همراه خانواده ها، بیرون بروید و به گفت وگوها ادامه دهید. این کار برای ارزیابی رفتارهای اجتماعی و جنبه های دیگر شخصیت اوست. نکته مهم این است که اجازه بدهید بزرگ ترها و والدین با خانواده طرف مقابل این موضوع را مطرح و قرار را تعیین کنند.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
فوت و فن