سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



در دعواهای زن و شوهری نبازید


 همه چیز از یك تفاوت اساسی شروع می‌شود. از اینكه شما و همسرتان در دو دنیای متفاوت پرورش یافته‌اید و به همین دلیل دنیا را به شیوه‌های متفاوتی می‌بینید؛ شیوه‌هایی كه باعث می‌شود تحلیل شما از واقعیت‌ها و نحوه مواجهه‌تان با آنها، زمین تا آسمان با هم فرق كند. تفاوت‌های میان شما و همسرتان ممكن است شما را برای پهن كردن دام‌هایی در جریان بحث، وسوسه كند و خیال شكست دادن همسرتان از مسیر نقطه‌ضعف‌هایش را به ذهن‌تان بیندازد.

البته زیاد احساس عذاب وجدان نكنید. مردها هم برای پیروز شدن در جریان بحث‌ها از همین راه می‌روند و بی‌آنكه بدانید چطور و چرا، به‌راحتی همه چیز را به نفع خود تمام می‌كنند. ما در این صفحه دام‌هایی را كه همسرتان در بحث‌های زن و شوهری برای‌تان پهن می‌كند معرفی می‌كنیم و به شما یاد می‌دهیم از مسیر‌های میانبر و امن‌تری برای رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان بروید.

می‌ترسند ببازند

هنگامی كه مردها احساس می‌کنند مورد تهدید واقع شده‌اند، می‌ترسند و احساس آسیب‌پذیری می‌كنند. در این مواقع سعی می‌كنند شما را از احساسات‌تان دور كنند تا شاید شانس بیشتری برای برنده بودن پیدا كنند. واقعیت این است كه مردها میانه‌ای با احساسات و ابراز‌‌آنها ندارند. آنها در همه سال‌های زندگی‌شان یاد گرفته‌اند با منطق و جدیت به همه چیز نگاه كنند و قبل از بررسی هر واقعیتی، احساسات‌شان را از آن بیرون بكشند.

در دعواهای زن و شوهری نبازید

مردها هنگام  استفاده از مغز و قوه تفكر خود، در مقایسه با هنگامی كه از قلب و احساسات‌شان صحبت می‌كنند، احساس تسلط بیشتری دارند؛ چراكه تمرین بیشتری در این زمینه داشته‌اند. به همین دلیل است آنها هنگامی كه شما به ابراز احساسات می‌پردازید، احساس ضعف می‌كنند و برای موازنه قدرت، سعی می‌كنند مكالمه را از «احساسات» به سمت «داده‌ها» سوق دهند و در این راه سوال‌های زیادی از شما می‌پرسند.

از كدام راه می‌روند

گفتیم مردها همیشه دنبال این هستند كه شما را به تله منطق بیندازند و از همین راه پیروز بحث‌های زن و شوهری شوند. آنها به جای اینكه احساسات خود را در این باره ابراز كنند، همه چیز را به دقت و با به خدمت گرفتن همه قدرت منطق‌شان مشاهده کرده و سعی می‌كنند با گفتن جملاتی نظیر جملات زیر احساسات شما را زیر سوال ببرند.

• كمی عصبی به نظر می‌رسی! خیلی احساساتی برخورد می‌كنی. . .

• نمی‌فهمم چرا اینطور به هم ریختی. . .

• آرام باش! خیلی عصبی شدی!

• به خودت بیا! بیش از حد احساساتی هستی و نق‌می‌زنی!

جالب اینجاست كه این تاكتیك‌ها كه اغلب مردها با به كار بردن‌شان می‌خواهند عنان بحث را به دست بگیرند، در مورد اغلب زن‌ها موثر واقع می‌شود. زن‌هایی كه با این سركوب‌ها مواجه می‌شوند، توان خود را از دست می‌دهند و بی‌آنكه بخواهند یا توانش را داشته باشند، به یك نبرد منطقی كشیده می‌شوند. درست در همین زمان كه پای منطق به میان می‌آید، مردها شانس بیشتری پیدا می‌كنند. در این موقع مشكل اصلی همچنان حل و فصل نشده باقی می‌ماند و شما سرخورده و گیج با بحث منطقی‌ای كه همسرتان به راه انداخته دست و پنجه نرم می‌كنید و او پیروزمندانه بازی را در دست می‌گیرد.

 شاید تصور كنید همسرتان نمی‌داند چه می‌كند، اما واقعیت این است كه اغلب مردها این بازی را با آگاهی كامل طراحی و شروع می‌كنند و چون می‌دانند در آن پیروز می‌شوند، همیشه سراغش می‌روند. برای یك مرد، همین كه در جریان بحث با كاستی‌ها و ناتوانی‌های احساسی و عاطفی‌اش روبه‌رو نشود، كافی است.

چه باید كرد؟

اجازه ندهید نامزد یا همسرتان با شما چنین برخورد كند و هیچ‌وقت با تله‌هایی كه او سر راه بحث‌های‌تان چیده‌ است، تماس خود را با احساسات‌تان از دست ندهید و به خاطر داشته باشید احساساتی شدن، نقطه ضعف شما نیست بلكه برای همه خانم‌ها نقطه قدرت به شمار می‌آید.

از طرف دیگر، برای حل یك بحران چاره‌ای جز كندوكاو ریشه‌های آن ندارید. اگر واقعا احساس می‌كنید دل‌تان شكسته یا ناراحت شده‌اید، دلیلی ندارد با شمشیر منطق سر احساسات‌تان را ببرید و این واقعیت را به گوش همسرتان نرسانید. از طرف دیگر، شما باید این فرصت را برای شریك زندگی‌تان ایجاد كنید كه از احساساتش باخبر شود.

بسیاری از مردها آگاهانه یا ناآگاهانه از احساسات‌شان فاصله می‌گیرند و نمی‌توانند احساس امنیتی را كه درنتیجه شناخت احساسات و كندوكاو‌شان ایجاد می‌شود تجربه كنند. اگر برای آشتی دادن همسرتان با احساساتش تلاش كنید، دیگر شاهد سركوب‌های او نخواهید بود.

چرا مردها شب‌ها با شما بحث نمی‌كنند؟

برای شما هم پیش آمده كه حدود 11 شب كه همسرتان كمی از خستگی كارش رها شده و مشغول تماشای تلویزیون است با او در مورد چیزی كه فكرتان را مشغول كرده صحبت كنید؟ احتمالا شما هم در این شرایط شنیده‌اید كه «خسته‌ام! وقت گیر آوردی؟» یا «بگذار فردا در موردش حرف می‌زنیم!» تكرار چنین طفره رفتن‌هایی می‌تواند شما را كلافه كند اما اگر واقعیت این موضوع را بدانید، بهتر می‌توانید حلش كنید.

واقعیت این است كه مردها شب‌ها هنگامی كه خسته هستند، احساس تسلط كمتری بر تفكرشان و بحثی كه با شما راه افتاده می‌كنند. مردها اغلب به مكالمه، به چشم یك «نبرد قدرت» كوچك می‌نگرند و به همین دلیل دوست دارند زمانی كه لباس رزم پوشیده‌اند و در اوج آمادگی هستند، گفت‌وگو را شروع كنند.

گفتیم مردها هنگامی كه مكالمه حول موضوع‌های احساسی و عاطفی دور ‌می‌زند، به‌مراتب احساس توانایی كمتری در خود می‌كنند و قطعا دنبال زمان ایده‌آلی برای شروع آن می‌گردند؛ بنابراین سعی خواهند كرد مكالمه را به زمان دیگری موكول كنند تا شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشند. البته عكس این حالت در مورد زن‌ها هم صدق می‌كند. ما خانم‌ها به شكلی غریزی دوست داریم هنگامی كه مردها خسته هستند راجع به چنین مسائلی صحبت كنیم تا شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشیم؛ چراكه می‌دانیم هنگام خستگی و در انتهای روز، مقاومت‌شان پایین بوده و ذهن و فكرشان خیلی آماده نیست.

برابر بجنگید

به جای اینكه شما هم مثل همسرتان دنبال طراحی یك دام باشید، بهتر است موقعیتی ایجاد كنید كه هر دوی شما حرف‌های‌تان را به بهترین شكل‌مقابل هم بزنید. پس چاره‌ای جز این ندارید كه با همسرتان صحبت كرده و سعی كنید راجع به زمانی كه باید صحبت كنید، به توافق برسید. شاید لازم باشد تا فردا صبح صبر كنید اما واضح است كه باید برای خود محدودیت زمانی در نظر بگیرید و گفت‌وگو را بیش از حد به تعویق نیندازید. برای نجات زندگی مشترك‌تان هرگز احساسات منفی را روزها و هفته‌ها در خود نگه ندارید تا یك‌باره همه آنها را روی سر همسرتان خالی كنید.

منبع : برترین ها


ویدیو مرتبط :
ماجرای دعواهای زن و شوهری