کرمانشاه در ‌بحث کاندیدا از استان‌های با کمترین میزان تخلف بود


‌دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: هیچ تعجیل و تخمینی برای اعلام نتایج جایز نیست و اعلام نتایج باید از کانال‌های رسمی و مورد تایید ستاد انتخابات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، امیر شاه‌آبادی در نشست خبری که امروز (6 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: امسال مدیریت خوبی روی اعلام نتایج انجام شده و همه چیز بر اساس قانون انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نتایج اولیه توسط مراکز حوزه‌های انتخابیه به اطلاع ستاد انتخابات کشور خواهد رسید و ممکن است توسط رئیس ستاد انتخابات استان هم اعلام شود، اما این نتایج اولیه است و تایید نهایی نشده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این نتایج باید به تایید شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور هم برسد و در نهایت اعلام شود.

حجت الاسلام عبدالله عزیزی دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه نیز از حضور 1600 بازرس و سربازرس در برپایی انتخابات در استان کرمانشاه خبر داد.

وی ادامه داد: بازرسین نتایج بررسی و نظارت خود را در سامانه هوشمند "سهبا" وارد می‌کنند که به رصد وزارت کشور می‌رسد.

به گفته این مسئول، هرگونه تخلف با یک کد در این سامانه مشخص خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه با وجود این سامانه بر پنج مرحله برگزاری انتخابات نظارت شده، خاطرنشان کرد: اعلام تخلفات در این سامانه علاوه بر اینکه از سوی بازرسین انجام می‌شود، توسط خود مردم هم با شماره پیامک مشخص و توسط خود کاندیداها با شماره پیامک دیگری انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: به علاوه مردم می‌توانند علاوه بر سامانه پیامکی سیستم سهبا، تخلفات را با تلفن 111 سامد (سامانه ارتباط دولت و مردم) در میان بگذارند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وزارت کشور در هر شهرستان یک بازرس ویژه هم در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: عمده این بازرسین از سوی خود وزارت کشور تعیین شده‌اند.

عزیزی توضیحاتی نیز در خصوص تخلفات کاندیداها داد و افزود: کرمانشاه از استان‌های با کمترین میزان تخلف بود.

به گفته این مسئول مواردی از تخلف شامل راه‌اندازی کارناوال، دیوارنویسی، حمایت هیات اجرایی و نماینده فرمانداران از کاندیدا و ... وجود داشته که بدون چشم پوشی به فرمانداری‌ها اعلام شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کارواش هوشمند صنعتی با کمترین میزان مصرف آب- بسیار جالب