موتورسواران 23 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی را تشکیل می‌دهند


رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: موضوع تحقق ایمنی راه‌ها نیازمند عزم ملی است و این موضوع را باید سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، محمد بخارائی امروز، 18 اسفندماه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها و مانور ایمنی راه که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه سخت افزارها و نرم افزارها در کلیه ملزومات حمل و نقل را شاهد بوده‌ایم اما متاسفانه از فرهنگ ایمنی و مشارکت مردم غفلت شد.

وی افزود: دستاوردهای دفاع مقدس، توسعه راه و شهرسازی و ایمنی شبکه‌های درون شهری و برون شهری، همه مرهون مشارکت مردم بود.

وی با بیان اینکه انجمن طرفداران ایمنی راه‌های کشور از سال 86 با مشارکت دست‌اندرکاران حمل و نقل پایه‌گذاری شد، تصریح کرد: فعالیت‌های متنوع و مکملی از جمله برگزاری همایش‌هایی در راستای فراخوان اساتید و نخبگان حمل و نقل و فراخوان طیف‌های اثرگذار اجتماعی برگزار شده است.

بخارایی بیان کرد: امروز دفتر نمایندگی انجمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های خوزستان به عنوان شانزدهمین دفتر نمایندگی گشایش شد و امیدوار هستیم بتواند این مسیر را طی کند و تعلق خاطر مردم استان را به همراه داشته باشد.

رییس هیات مدیره انجمن طرفداران ایمنی راه‌های کشور اظهار کرد: 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که می‌توانند تاثیر بسیاری بر کلیه روابط فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشند و متاسفانه بانوان 24 درصد کشته‌های کشور را تشکیل می‌دهند؛ زنان می‌توانند اثرگذاری واقعی در فرهنگ ایمن‌سازی داشته باشند و باید از مشارکت آنان در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به دهه اقدام به کاهش تلفات رانندگی در جهان افزود: امسال از پیش‌آهنگان ایمنی رونمایی شد که دانش‌آموزان کشور از جمله این پیش اهنگان هستند زیرا این دانش آموزان، در آینده نزدیک رانندگان وسایل نقلیه خواهند بود.

بخارائی ادامه داد: شاید ما در خیلی از مجالس ترحیم شرکت کرده باشیم که متوفی در تصادفات جان خود را از دست داده است اما اصلاً به این نکته اشاره‌ای نمی‌شود که خانواده‌ای بی سرپرست شده و این غفلت اجتماعی همه جا را فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان فعالیت‌های موفقی در زمینه ایمنی راه داشته است، عنوان کرد: از 10 سال گذشته تاکنون آمار کاهشی در این بخش داشته‌ایم و این همان ایمنی پایدار است و استان با چهار و نیم میلیون نفر جمعیت که 6 درصد جمعیت کشور است، تنها 5 درصد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی کشور را به خود اختصاص داده است.

بخارائی با بیان اینکه سال آینده با نام سال ایمنی و موتورسواران نامگذاری می‌شود، گفت: 23 درصد از کشته‌های کشور در حوادث رانندگی، معادل 38 هزار نفر موتورسوار هستند که این رقم بسیار بالایی است.

وی بیان کرد: برای نخستین‌بار در سال 95 کمیسیون ایمنی راه‌ها از فعالان برتر ایمنی راه‌ها در روز 7 اردیبهشت ماه که تحت عنوان ایمنی راه‌ها نامگذاری شده، تقدیر می‌شود زیرا این افراد به موضوع ایمنی راه‌ها اهمیت دادند و همچنین مجری این جشنواره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها است.

رییس هیات مدیره انجمن طرفداران ایمنی راه‌های کشور افزود: این اقدام می‌تواند در توسعه فرهنگ ایمنی مردم اثرگذار باشد و امیدوار هستیم که تردد بی‌حادثه را در استان خوزستان و در کشور تجربه کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تصادفات متداول موتورسواران: زیر گرفته شدن