فناوری های ارتباطی نباید آرامش، الفت و مهر را از خانواده‌ها بگیرد


نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: فناوری با همه محاسن و معایبش، آرامش را از خانواده‌ها گرفته و آسایش را به آنان بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در دیدار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات و جمعی دیگر از مدیران حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی که در زمینه زندگی ماشینی برای انسان‌ها فراهم شده، توانسته است راحتی و آسایش را برای افراد به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: در کنار این آسایش و راحتی که برای انسان‌ها فراهم شده است، آرامش از فضای خانواده دور شده و گوشه‌گیر کردن فرزندان یکی از نتایج این پیشرفت‌ها بوده که تبدیل به یکی از دغدغه‌های والدین در جوامع امروزی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه آموزش برای نحوه استفاده صحیح از این ابزارهای هوشمند، یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: با تشکیل گروه تحقیقاتی از این وزارتخانه در جهت مطالعه برای پیدا کردن راهی که افراد بتوانند از این ابزارها به شکل مفید و کارآمد استفاده کنند، می‌تواند ما را از بسیاری از خطرات حفط کند. همچنین باید در بررسی چنین مسائلی به صورت علمی و فنی اظهارنظر کرد، نه سیاسی.

خاتمی ادامه داد: ما نیز عضوی کوچک از این جامعه جهانی هستیم و نمی‌توانیم خود را از این ابزارهای ارتباطی دور بدانیم، ولی نباید بگذاریم این ابزارها آرامش، انس، الفت، مهر و علاقه را از خانواده‌ها دور کند و در حال حاضر دشمن از طریق همین ابزارهای ارتباطی وارد خانه‌های ما شده است که باید این نفوذ را کنترل کرد.

در ادامه این دیدار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های این اداره‌ کل طی سال‌های گذشته به‌ ویژه سال‌جاری، افزود: در بخش زیرساخت طول شبکه فیبر نوری در سال جدید به 1108.8 کیلومتر افزایش یافته است. همچنین ظرفیت پهنای باند اینترنت واگذار شده 1.12 گیگابایت بوده که به 6.94 گیگابایت رسیده که هفت درصد افزایش داشته است.

وحید فرخی ادامه داد: در بخش سرانه مرسولات پستی در استان زنجان از 8.6 درصد به 8.4 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین در بخش مخابرات استان تعداد مشترکان خانگی در حال حاضر 359 هزار و 211 مشترک است. تعداد کل کاربران اینترنت پهنای باند ثابت نیز 250 هزار نفر و سیار 77 هزار نفر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در زمینه واگذاری تلفن خانگی به روستاهای زیر 20 خانوار که فاقد هرگونه ارتباط مخابراتی از محل USO بوده‌اند، 10 مورد واگذاری تا پایان سال گذشته انجام شده است، تاکید کرد: این تعداد در روستاهای بالای 20 خانوار 52 مورد بوده است. همچنین 90 دفتر پیشخوان شهری و 221 دفتر ICT روستایی در استان به ارایه خدمات می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان نیز با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در نظر دارد برای امسال ظرفیت خود را در ارائه خدمات و توسعه تجهیزات برون‌شهری افزایش دهد، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است برای امسال شهر زنجان را تحت پوشش اینترنت 4G قرار دهیم و اینترنت 4G را برای امسال راه‌اندازی کنیم و این در حالی است که شهرستان‌های زنجان، ابهر وخرم‌دره در حال حاضر از اینترنت 3G بهره‌مند هستند.

نیکنام جدیدی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 94 تعداد 459 هزار و 20 تلفن ثابت در استان به ثبت رسیده است، گفت: سهم روستاها از این تعداد 826 تلفن بوده است. همچنین 43 هزار و 410 مشترک ADSL مخابرات تا پایان سال 94 به ثبت رسیده است که نسبت به سال 93 در حدود 12 هزار و 882 مشترک افزایش داشته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آیادربین دوسجده ورکوع باید بدن آرامش بگیرد.استادوحیدپ